Gå til innhold

Spørsmål ang ultralyd???????? Er så skremmende.....tenk om noe er galt?

Anbefalte innlegg

Hva skal man spørre om??? Ser dere får svar på nakke osv, er det for å sjekke down syndrom osv?

Er det automatikk i det.

Jeg vil vite om alt er normalt,

Så vil jeg vite kjønn.

Hva om man finner ut at noe er galt, hva skejr da? Skal man ta abort? Får man oppfølging, hadde blitt knust. Og det her stresser meg. Vært på en ultralyd der de sa alt var normalt, men ga meg ikke noe nakke prøve osv.

Normal i forhold til hvor langt jeg var på vei. Så armer og ben og fingre...

Fortsetter under...

Husk at det går bra med de aller fleste.

Jeg har fått målt nakkefold, det er fordi jeg er 37 år og dermed har økt risiko og fordi jeg før har hatt en graviditet med alvorlig kromosonfeil.

I Norge er det kun kvinner som fyller 38 år ved termin eller har spesiell risiko som får tilbud om genetisk veiledning og tilbud om f.eks fostervannsprøve eller utvidet ultralyd og spesiell blodprøve.

Hvis du har vært på ultralyd og de sa alt var normalt, at de så armer, ben og fingre synes jeg du kan senke skulderne og glede deg over svangerskapet.

Mange får vite kjønn på den ordinære ultralyden i uke 17/18, men man kan ikke "kreve" at legen eller jordmor ser etter det. Det viktigste med ultralyden er å fastsette termin og sjekke barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...