Gå til innhold

p-pille slutt og mensen

Anbefalte innlegg

Er så mange kloke damer her, så jeg tenkte jeg skulle spørre dere. Vet det er individuelt hvor lang tid det går før man får EL etter pille slutt, men trodde man fikk mensen/ blødninger hver mnd uansett? Er en uke over forventet mens..Iallefall om jeg regner med 28 dagers syklys...Har ingen anelse om hvor lange sykluser jeg har. ..Gått på p-pillen i så mange år at jeg ikke husker hvordan det var før det. Men inbiller meg at det ikke var over 30 dager iallefall... Er det "vanlig" at det tar lang tid fra p-pille slutt til man får noen som helst form for bøldninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9239519-p-pille-slutt-og-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, veldig mange får igjen mensen og tidligere syklus første pp etter å ha slutta på pilla. Men det kan være at du etter ppille-slutt har uregelmessig mens eller så kan du kanskje kjøpe en graviditetstest...

Har venninner som ble gravide med en gang de slutta på pilla, med meg har det tatt 7 mnd fra ppilleslutt...

Du kan vente å se eller kjøpe en test...

Lykke til:)

Tenkte jeg skulle vente med å ta en test til over helga om jeg fortsatt ikke har fått besøk av TR. Er bare det at jeg ikke føler meg gravid..Så da føles det litt bortkastet å kjøpe tester nå. Har instillt meg på at dette kommer til å ta tid..Men hvem vet, kanskje jeg er en av de heldige? Får vel bestille fra billigtester, så slipper jeg svi av for mye penger :)

Hei, ville bare si at det ikke er lenge siden jeg var i din situasjon, og da gikk jeg også og følte meg gravid. Husk bare at kroppen føles annerledes når en har sluttet på p-piller. Du får eggløsning igjen, og eggløsning føles for mange omtrent på samme måte som når du er gravid/skal ha mensen. Så jeg gikk og trodde jeg var gravid, men så fikk jeg plutselig masse slim (el-slim) så da måtte jeg vente enda 2 uker før mensen kom. (jeg hadde syklus på 38 dager) Så jeg vil råde deg til ikke å ta helt av. Selv om du helt klart kan være gravid nå også ;) Lykke til!!!

Å..Var kanskje ikke helt tydelig her.. Jeg føler meg absolutt IKKE gravid...Ingen symtom ingen ting...Er derfor jeg føler det er bortkastet å ta en test nå..Regner jo med den er negativ i alle tilfeller...Synes bare det er litt rart jeg ikke har hatt bødninger siden jeg ikke kan huske at jeg har hatt spesielt lange sykluser før jeg begynte på p-pillen..De fleste jeg kjenner har fått noen småblødninger en gang i mnd fram til de fikk igjen normal mens..Så lurer på hvilke erfarineger andre har.

Hei,

Etter siste p-pille-mensen fikk jeg mensen etter 32 dager og den varte i 5 dager. Det er helt samme syklus som jeg hadde før jeg begynte på p-piller for 15 år siden..... Er i 2pp nå og håper jeg er gravid(!), men hvis ikke, så håper jeg ihvertfall at syklusen fortsetter å være stabil...

Jeg tror det er like vanlig at det tar relativt lang tid, som kort tid... Du må nok bare smøre deg med tålmodighet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...