Gå til innhold

Rotfylling i uke 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om det er farlig? Jeg har påbegynt behandling hos tannlegen. Første del av rotfylling (var vel i uke 2 da) og skal ha resten i uke 6. Kan det medføre noen misdannelser på fosteret. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i en bok jeg har at tannlege-behandlinger er så pass utviklet nå at det ikke lenger er farlig for fosteret.. Det man skal være forsiktig med er røntgen og bedøvelse (dersom man ikke har fått bedøvelse før. Grunnen til det er at man skal være obs på allergiske reaksjoner) Dersom tannlegen vet at du er gravid og likevel vil gjennomføre behandling, så er det nok ok.. Men alt som ikke haster, bør man utsette til etter svangerskapet ( evt. til 2.tri. fordi det er tryggest da..) Håper dette hjalp deg noe..

Skrevet

Jeg var i uke 2 hos tannlegen for å ta rotfylling. Hun tok masse bilder og bedøvelse fikk jeg også. Ble plutselig så usikker. Ringte tannlegen nå og fikk til svar at det ikke er farlig. Jeg vet ikke hva jeg skal tro men ble litt engstelig nå.

Skrevet

Det går nok fint, men det er vikitg å oppgi til tannlegen at du er gravid!! og at du er i 1 trimester. Jeg fikk nemlig tannlegebehandling i første trimester med smertestillende og i det hele tatt. Ble gjort en stor jobb. Jeg mistet uken etter. Kan være tilfeldig også altså! Men, noen tannleger sier at det er helt greit, mens andre vil gjerne at man venter til man er i andre del av sv skapet. mindre risiko da. Er det gjort midlertidig jobb som kan vente til 2 trimester, ville jeg ha ventet til da for videre behandling. Spiren er ekstra sårbar i disse ukene. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...