Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Selvfølgelig, når jeg etter mange mnd med vurderinger for og imot om jeg skal kjøpe en TFK Joggster Twist, kommer det en test der denne vognen er taperen!! Kan noen overbevise meg om at dette er feil? Har veldig lyst på denne vognen.
mammmamia ** Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Nei, jeg kan ikke overbevise deg, men si at dette er en ren forbrukertest, og der blir det selvsagt smak og behag. Men at den er ustabil og lite lun er jo faktisk sant... Vi sto mellom denne og OTH og valget falt SOLEKLART på oth av bl.a. disse kriteriene... I tillegg synes jeg glidelåsreguleringen i ryggen er håpløs, og den har også fått kritikk for å ikke være solid nok... :-) MEN - om du liker vogna ville jeg kjøpt den, så slipper du å angre! Det er mange som er fornøyd med den, og det er det viktigste, er det noe galt med den får du jo igjen på reklamasjonen uansett hvilken vogn du kjøper! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Det er derfor jeg har vært så lenge itvil om denne vognen også. Har lurt på om den er stødig nok, og syns kalesjen er for stor. Glidelåsreguleringene syns jeg også virker litt "rar". Kanskje jeg må begynne å se meg om etter noe annet. Litt av en jungel dette her altså. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Bergens Tidende tror jeg. Har ikke sett hele testen. Men det sto om den inne på nybakt mamma.com Teutonia Prestige vant, OtH på andre plass, deretter Brio, Quinny og TFK!!!! Dette er jo som nevnt over en forbrukertest da, men allikevel.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Stiller meg helt utorstående til dette. Som sportsvogn er TFK den mest stabile trehjulsvognen jeg har prøvd (har prøvd de mest populære merkene). Med hardbag kan den være litt ustabil opp og ned fra f.eks fortaugskanter når framhjulet ikke er låst.
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Samme test i Aftenposten i dag. TFK kom dårligst ut. Teutonia best i test.
It's all about me Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 At TFK er ustødig er det rareste jeg har hørt. Det finnes stødige og ustødige vogner både blant dre med 3 og 4 hjul. Selv har jeg TFK Joggster Twist som er super stødig. Har virkelig testet det med å lasse opp poser og ting på håndtaket og den har bare vært i nærheten av å tippe 1 gang. Da hadde vi på håndtaket hengt på 2 fulle bæreposer med mat, masse småting i et nett, diger lektøyspose med en huske OG simo reiseseng liggendes på langs over håndtaket. Den tippet ikke, men kunne gjort det i oppoverbakke. Ellers har jeg kjørt den lett som bare det i terreng, og var aldri et problem i vinter. Altså en knallgod og stødig vogn som er stor både i sportsdelen og hardbagen. Glidlåsreguleringen er god og enkel å bruke. Kalesjen er litt stor ja, men i tilegg så var vi nettopp i syden uten å trenge å henge pledd foran eller sette på en stygg parasoll, kalesjen gjorde jobben. Den er også genial som handlekurv i butikken, he he. Nei hadde valgt TFK igjen soleklart foran alle andre vogner.
It's all about me Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Og ja, til å være fremovervendt synes jeg den er lun. Skulle det derimot blåse for mye finnes det allværstrekket som er genialt og lillegutt sitter som en konge inni der.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Intensity... Har du hatt hardbag på din vogn? Lurer også på om den f.eks er stødig nok dersom storesøster på 4 gjerne vil prøve å trille eller stadig se oppi vogna. Kan den fort tippe sidelengs f.eks? Og hva med glidelås reguleringen, er den holdbar over lenger tid? Vet du foressten om acta graco logico s passer til universaladapteret. Ble litt mange spm dettte, men det virker som du har greie på dette med TFK HI
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 9. mai 2007 #12 Skrevet 9. mai 2007 Det skal en del til før denne tipper sidelengs, men en 4-hjuling kan også velte om en på 4 år klatrer på den! Nen om du passer på kan 4-åringen fint trille vogna! Så lenge du passer på at glidelåsen enten er helt oppe eller helt nede og alltid holder igjen ryggen om barnet sitter i vogna, er den godt holdbar! Er det setet et babysete? Så lenge setet har denne avrundingen under skal den passe i universaladapteren...
It's all about me Skrevet 9. mai 2007 #13 Skrevet 9. mai 2007 Nei jeg har dessverre ikke brukt hardbagen på den, men har planer om det når lillegutt en gang blir storebror ) Men sånn som jeg kjenner vogna kan jeg ikke tenke meg at den blir spesielt ustø med den heller. Klart hardbagen gjør at tyngdepunktet blir litt anderledes så man bør alltid passe på så ingen henger i vogna, men dette gjelder alle vogner. For alle vogner kan velte, uansett antall hjul. På rett vei kan jeg ikke skjønne at ei på 4 ikke skal få prøve å trille heller. Men dra innom en forhandler og prøv hvis du er litt i tvil, hal og dra i den og sett den på prøve. Adapteren skal vistnok passe til alle bilseter ja, det var iallall det jeg ble fortalt da jeg spurte forhandleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå