Gå til innhold

Hodet er ikke festet

ninb

Anbefalte innlegg

Jeg har 22 dager igjen til termin og var til svangerskapskontroll i dag! Legen var 5% usikker på om barnet har snudd seg med hodet ned og henviste meg i den anledning til UL for å være helt sikker! Hun var imidlertid helt klar på at om barnet HAR snudd seg, så er hodet IKKE festet! Noen som har erfaringer med det??Vannet gikk i mitt første svangerskap (sønnen min er 17 mnd gammel) og dersom hodet ikke fester seg denne gangen og vannet går, så må jeg LIGGE - hvordan i all verden skal jeg få til det! Ambulanse????? Erfaringer?

Fortsetter under...

Hos flergangsfødende skjer det ofte at hodet ikke fester seg før selve fødselen er i gang.

Risikoen med at vannet gå uten at hodet er festet er at navlesnoren kan legge seg foran babyens hode og således komme i klem... Er derfor man skal ligge.

Men er noe usikker på hvordan man gjør det ang reisen da..

Med min nr 2 gikk vannet uten at jeg viste om hodet var festet, jeg ringte da føden og sa at vannet var gått og jeg ikke var sikker på om hodet var festet da det ikke var det på kontrollen noen dager før. Men de sa jeg skulle legge meg på sofaen til vi var klare til å kjøre inn, men fikk altså kjøre selv.. (men er 10 år siden altså)

Vet du hva? Ring jordmoren din og spør...

startet med vannavgang de 2 siste gangene til meg,hodet var ikke festet noen av gangene men det lå på plass i bekkene noenlunde langt nede antar jeg.Uansett,ingen nevnte noen gang noe om om at hodet var festet eller ikke,begge gangene fikk jeg bare beskjed om å gå så mye som mulig for å få igang riene.

Første gangen klarte jg ikke det pga smerter og da kom heller ikke riene godt igang,endte med atden ble satt igang med drypp,ikke noe gøy.Siste gang gikk jeg imedlertid hjemme selv om vannet hadde fosset tidligere på dagen,etter en sjekk på sykehuset fikk jg beskjed om å gå en tur ned på kjøpesenteret...Så jg dro hjem og styrte på,på byen og handlet og.Og om kvelden,akkurat da vi skulle til å ta kvelden,satte riene inn.Så min erfaring at det ikke er nødvendig å ligge selv om vannet går,gmldags praksis det har jg inntrykk av da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...