Gå til innhold

Noen som vet hvordan bekkenlåsning fungerer?!?!

Anbefalte innlegg

har vert hos legen som sykelmeldte meg pga bekkenløsning.arb.giveren min mener det er umulig å få bekkenløsning så tidlig(er i uke 11).hun mener jeg bør kontakte kiropraktor som kan hjelpe meg siden det mest sannsynlig er bekkenlåsning.noen som vet!??!

Fortsetter under...

Bare tull av arb.giveren din å være så bastant. Går utmerket an å få bl tidlig. I mitt første svangerskap fikk jeg det i uke 6/7. Og da var det hormonelt betinget. Gikk til kiropr/manuell terapeut men det var ikke så mye å gjøre.

Nå er jeg 3 gangs gravid og har vært sykemeldt i et par mnd.s tid for å forebygge. Nå har jeg blitt mer og mer plaget og er i uke 20.'

Det eneste som hjelper er RO. Lytt til kroppen og ta det med ro når du får smerter. Det er også veldig viktig med tanke på tiden etter fødselen. Jo mindre du provoserer nå, jo fortere vil du bli frisk etterpå.

Lykke til !

Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg at du tar turen til Bekken og Barn på Skøyen - hyggelig kiropraktor som har spesialisert seg på bekkenplager og har alt tilrettelagt for gravide. Jeg har hatt bekkenlåsning og mistet følighet i bena. Etter en behandling kom føligheten tilbake og jeg var mye bedre. Hadde tre behandlinger på en uke og var som et nytt menneske :) Du trenger ikke henvisning.

jeg synst det er forferdlig ekkelt når hun svarer meg sånn.føler jeg ikke blir trodd.jeg er sykemeldt i 3uker fremover for så å vurdere det videre,men fikk streng beskjed om å bare ta livet helt med ro.tror dere kiropraktor kan hjelpe meg!?vil gjerne komme meg ut i jobb igjen.frykter det blir et laaaaaaangt sv.skap hvis ikke.

tusen takk for gode svar!!!vet ikke hva jeg skulle gjort uten BIM å dere:):):)

Annonse

Arbeidsgiver trenger ikke informasjon om hvorfor du er sykemeldt, det er mellom deg og legen din! Ville blitt sinna og lei om min arb.giver mente at grunnen til at jeg var sm ikke var "god nok" eller "umulig". Selv om det ikke er normalt, har jeg hørt om flere som får BL så tidlig som deg. Jeg ville prøvd både fysio og kiropraktor - de kan finne ut hva du har for noe. Man kan ha BL i forbindelse med en låsning, men låsningen er altså enklere å "bli kvitt". Vet ikke så mye om låsningsymptomer. Krysser fingrene for at du har en låsning og at du kan gå tilbake til jobb snart!

I følge min fysio er bekkenlåsnng en del av BL. Kan få BL så tidlig ja. Fikk det i uke 5 første gang, nå i uke 10. Begynte mer som en låsning første gang. Gikk til osteopat. Hjalp veldig til å begynne med, men avtok etter uke 20. Begynte så til fysio. Denne gangen begynte d med typisk BL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...