Gå til innhold

November: Hvordan er det med dere som ammer?


Mayken

Anbefalte innlegg

Snuppa blir 6 mnd om noen dager.

De siste ukene har det vært så vanskelig å få henne til å ta puppen på dagen, hun er så ukonsentrert og urolig i kroppen, har ikke tid til å spise.

Eneste gangene jeg får henne til å spise er hvis jeg legger meg sammen med henne i dobbelsengen og sover sammen med henne.

Men kan jo ikke alltid gjøre det flere ganger om dagen heller da.

 

Har fullammet fra starten av og hun har vært av den sorten som spiser pupp ca hver andre time.

 

Nå spiser hun grøt på kvelden og litt middag på dagen, utenom det forsøker jeg å amme.

Men som sagt ikke så lett, i tillegg har hun begynt å bite meg i puppen, har heldigvis ikke tennner ennå, men det gjør jo utrolig vondt alikevel.

 

Synes hus får i seg så lite melk i løpet av dagen i forhold til det hun gjorde før. Gir henne vann på kopp så jeg er sikker på at hun får i seg litt væske i løpet av dagen.

 

Men på natten skal hun helst ligge sammen med meg igjen og drikke melk, er helt utkjørt av dårlig søvn og mangel på søvn, hun våkner nesten hver time for å drikke når hun ligger i sengen sin.

 

Noen andre som har det sånn?

Noen råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg inn i klubben jeg. Min våkner og masse på natta. Har prøvd å gi han vann de gangene han våkner for tidlig etter et måltid. Men ender som regel med å svelge masse luft. Tror mye av det på natta er en uvane da. Men samtidig er min gutt veldig sulten av seg.

 

Hos oss går det greit å amme når vi er alene eller sammen med pappan. Men når vi er på kafe eller noe, er det to super, så se på verden. Dette er både slitsomt og ubehagelig. Ikke særlig morsomt å vise puppen til hele verden heller. Har ammet noen ganger på do i det siste.

 

Han her spiser også ofte og lite. Når jeg ser på det innlegget om mm og grøt, så er de andre baby-måltidene langt fra vår hverdag. Det er slitsomt å amme så mye og. Her er det gjerne hver time.

 

Hadde ikke så mange råd, men har no fortalt hvordan jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det altså ikke bare jeg som har det sånn.

 

Forstår ikke denne helomvendingen.

Tidligere spiste hun 2 ganger i løpet av natten og morgenkvisten og nå er det hver time, ikke er det øking heller, det holder jo ikke på i snart

1 1/2 mnd

 

Hun klarer ikke spise når pappaen er i nærheten heller hun, er alt for nysgjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært helomvenning her også. Tidligere spiste han kanskje en gang på natta. i tillegg til det faste påfyllet han må ha en time etter hn har sovna på natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ganske vanlig i den alderen de er nå. De blir mer oppmerksom og nysgjerrig på omgivelsene og har ikke tid til å ligge iro ved puppen og spise.

Merker at Truls har begynt slik også. Snur hodet rundt eller bak og skal se og følge med på alt rundt seg. Så tilbake til puppen, ett sug og så er det en eller annen lys som fanger oppmerksomheten igjen...... Ganske slitsomt, og ikke akkurat så kult å sitte der med puppen ute i evigheter heller, iallfall ikke når man er ute en eller annen plass.....

Truls sover heldigvis stort sett greit på natta da. Spiser 2 ganger som regel. Vi har nå akkurat begynt med grøt, men når vi kommer opp i 2 fulle porsjoner på dagen, så regner jeg med at vi tar nattavvenning først som sist.

Er jo lett at de snur litt på døgnet i forhold til mat. Altfor mye annet interessant å se på om dagen, så i mørket om natten kan de heller spise masse...... -slitsomt for mamma det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte spiser hun på dagen?? Leste nettopp at det kunne bedre nattesøvnen om man økte tiden mellom måltidene på dagen slik at det gikk 4 timer mellom hver gang de spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...det var det da.

Hun får stort sett pupp i 9.00 tiden

Og i det siste har hun fått pupp igjen i 12.00 tiden, dette varierer mye.

Har egentlig ikke noe fast kl slett på dette, kommer an på når hun våkner på morgenen.

I hvertfall middag kl 14.00

Og så grøt kl 18.30.

Så tar vi kveldsstell

og pupp på senga kl 19.00, og da er det natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der, ja! :-) Legg til en storebror på 3,5 som helst skal kose og prate med lillesøster mens hun spiser (supert for konsentrasjonen) og et par sylskarpe tenner, så har du oss! :-) Men jeg skal ikke klage. Godjenta sover godt om natta, spiser stort sett bare en gang, og får i seg masse melk på dagtid også (vi er en del alene). Hun er for øvrig på smaksprøvestadiet når det gjelder grøt og mos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...