Gå til innhold

kosttilskudd! hva tar dere?

Anbefalte innlegg

Selv tar jeg stoor dose b vitamin komplex, (så får jeg i meg folat og b12),

C vitamin (nødvendig for alle, uansett graviditet eller ei)

Kalk (m magnesium og d vitamin, så babisen kan lage seg bein, uten å stjele fra mine lagre, som nettopp er min beinbyggning)

Omega 3 (ikke tran, det er laga av lever og inneholder dessuten a vit, som ikke er bra for fosteret i store doser, og omega 3 under svangerskapt har blitt bevist at gir høyere iq enn barn som ikke fikk det!)

Så tar jeg en multivitamin (fra helsekosten, ikke dagligvare) en gang i blandt!

Hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9237878-kosttilskudd-hva-tar-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, du er jammen bevisst på å få i deg kosttilskudd!

Selv er jeg bevisst på variasjon i kosten og tar tran - vanlig tran. Så vidt jeg har forstått har ikke forskningen gitt noe tilbakemelding på at det er farlig for fosteret. Ja og så tar jeg fortsatt folat da, selv om jeg egentlig kunne sluttet med det nå. Tor det holder i massevis, jeg!

Jeg ville tatt ekstra kalk selvom jeg drakk melk, Norge er det landet i verden som inntar mest melk, og samtidig har flest tilfeller av beinskjørhet..

For at kroppen vår skal kunne lage bein av kalk, trenger vi både kalk og andre mineraler i et bestemt forhold, det forholdet vi finner i melk, er vell og bra for kalver, men ikke mennesker..

(Jeg jobba noen år i helsekosten, og er blitt litt helsekost-nerd! Og antimelk!)

Jeg spiser vitaminer for gravide, og omega 3 for gravide. Hver dag fra jeg ble gravid og tok folat 1 mnd. før jeg ble gravid. Vitamener for gravide inneholder folaten jeg trenger.....

Vært kjempeflink og tatt HVER Dag. Stolt av meg selv jeg..

Ikke likt meg. Jg er egentlig sløv på vitaminer og andre tablettformer...

Annonse

Jeg tar også kosttilskuddet som heter GRAVID, men tenkte å ta omega 3 også, hørt at dette er veldig bra. Men jeg har vært veldig slapp jeg da, siden jeg har vært så kvalm og kastet opp, men skal bli flinkere nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...