Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.Jeg er gravid uke 5.Jubler ikke enda for jeg var hos lege i går å han mistenker sv skap utenfor livmoren..Tingen er det at i dag har jeg ingen mens murringer eller noenting i magen.Man skal vel kjenne litt hele tiden eller av å til mener jeg i løpet av en dag.Da kan det vel ikke være sv skap utenfor livmoren når jeg ikke har vondt.?Jeg må vente en uke før jeg skal til legen igjen å se.Håper det var for tidlig å se noe på ultralyden.Enten har jeg sv skap utenfor livmor,kommer til å få en SA eller det var for tidlig å se grynet i går.Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan,blør du noe?

Jeg har hatt et sv.skap utenfor livmor,en såkalt hjørnegraviditet,Ullevåll sa at dette var uhyre skjeden type,så jeg trur nok ikke du har det,vil ikke skremme deg! Men jeg hadde ikke noe vondt mens det hele sto på,men hadde graviditets-sympt nesten hele tiden,for kroppen min skjønte ikke at det ikke gikk an å lage baby i muskelveggen i hjørne av livmor!!!

Men jeg begynte å blø ganske tidlig,ca uke 5+2 kanskje,legene kunne heller ikke se noe før det begynte å nærme seg uke 7,så jeg trur det er en sjanse for at det kan gå bra med deg,det er veldig vanskelig for legene å se noe på UL så tidlig,var du foresten på UL?

Lykke til iallefall,håper det går bra:)

Skrevet

Hei å takk for svar..Jeg hadde ultralyd å vi så ingenting i livmoren.Testene er positive men jeg stusser på at det ikke stikker mer i underlivet.Har vært gravid før men da her jeg hatt mens smerter som har kommet å gått med jevne mellomrom.Blør ingenting,har litt såre bryster å hvit utflod.I dag har jeg ikke kjent noenting.Blir jo bekymret.Er 4+5 i dag.Skulle få ultralyd igjen tirsdag 15 for å se om vi kan se noe i livmoren da.Vi hadde sex sist for 24 dager siden så hvis vi ikke ser noe da så er det nok sv skap på utsiden "en vei?"blir gal av å gå sånn.Fant du ut dette med ultralyd?forstår ikke at legen min ikke kunne se noe i går men du vet når en er der er det vanskelig å spør.Tankene kommer etterpå.

Skrevet

jeg var også kjempebekymret i begynnelsen av mitt svangerskap. jeg kjente ingenting i magen. ingen stikking, ingen murring... det var helt stille... følte ingen bodde der i det hele tatt.... var sikker på at alt var gått til grunne.... men nå i uke 8, kjenner jeg det bedre. det stikker og murrer AVOGTIL, men langt ifra hver dag. Jeg har sett et bankende hjerte på ultralyd 2 ganger nå :-)er enda ikke øm, ikke opblåst, så for min del, kunne det vært "ingenting" der.... men jeg vet jo det er det, selv om det er såpass rolig.

ikke bekymre deg. ikke alltid de ser noe i uke 5. men i uke 6 burde han se noe :-)

Skrevet

Takk for svar!!!!!Får prøve å tenke positivt.Hååååååååååååper så inderlig at legen kan se noe neste tirsdag.Frem til det får jeg bare gjør det beste ut av det.

Skrevet

Hei igjen,vært å tatt akupuntur nå:)

Ja,legene såg dette på ultralyd(innvendig) men jeg gikk også sånn å måtte vente mellom hver gang,siden de ikke kunne se noe,veeelldig slitsomt å gå sånn i usikkerhet,legene var også veldig overrasket over at jeg ikke hadde noe vondt. Mitt Hcg-nivå steg som normalt hele veien,noe som også var uforståelig for legene!!

Men jeg trur ikke du har utenfor siden du ikke blør og ikke har noe som helst vondt, for det er det vanligste,det som skjedde med meg var som sagt et uhyre skjedent tillfelle. jeg vil ikke skremme deg med det som skjedde med meg, Bare nevner hvordan jeg opplevde sympt.osv.

Kan åsså nevne at en venninne av meg også har et slikt tillfelle der de ikke kunne se noe i begynnelsen,men den var der likevel senere:)

Skjønne veldig godt at det er vanskelig å spør legen når man er der+at man nesten ikke husker hva som blir sagt etterpå. Anbefaler deg å ha med kjæresten din eller en venninne neste gang,slik at man får med seg hva som blir sagt,og spørr om sp.mål.

Det ble langt dette,prøv å tenk positivt:)

Jeg tror det ordner seg:)

Skrevet

Hei Aget !!!!!!!Når så de at det var noe der på venninna di?Takk for at du tar deg tid til å svare for det har hjulpet veldig på meg.Så godt å høre fra noen som vet litt om dette.Jeg er jo bekymret.Gravid er jeg men jeg kan ikke glede meg før jeg vet hvor jeg er gravid?Rar følelse.Hvor langt er du på vei?Jeg mistet i MA uke 12 i 2001,da var fosteret 7 uker gammelt.Ellers har jeg mistet senere i sv skapet å en i krybbe død.Håper så inderlig lille grynet vårt har funnet rett vei.

Skal ta rådet ditt å tenke positivt.

Skrevet

Heisan:)

Å huff og nei,du har hatt ditt nå synes jeg,jeg føler virkelig med deg,alt du måtte ha vært igjennom!

Jeg er forsatt prøver dessverre,6pp,vente på EL i disse tider! Har endometriose og bare en eggleder igjen etter det som skjedde i fjor,så føler sjansen er dårlig for tiden,tror vi aldri får det til,men,men,kan jo ikke gi helt opp heller!

Husker ikke når de såg det senere på venninna mi,en eller to uker tipper jeg,men hun bor i et tettsted,slik at hun ikke fikk sjekka det så ofte som de som bor i by og har sykehus i nærheten!

Jeg håper inderlig det ordner seg for deg,du har hatt nok motgang!

Du er jo gravid,så kos deg og lat som ingenting er galt,så går tiden fortere til neste undersøkelse,noen ganger må man bare fortrenge vonde tanker og bekymringer!

Lykkelykke til!

Skrevet

Å det er nettop det jeg er redd for å miste den ene eggstokken.Huff det må være vondt,Samtidig har vi to så muligheten for å bli gravid igjen er der jo.En må aldri gi opp!!!!!!!!!!!!Vi har prøvd like lenge vi.Jeg mistet i uke 28 oktober 06.Jeg forstår deg så godt Aget.Dere vil lykkes til slutt å kanskje vi også.HUSK:alle bærer sitt eget bånd til hjertet i sin egen hånd..Ønsker deg bare godt.klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...