Gå til innhold

oversikt over %vis sjanser i svangerskapet


Feliz31

Anbefalte innlegg

Det er 89,2 % sjanse for at alt går bra mellom uke 5-8

Det er 93,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 9-12

Det er 96,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 13-16

Det er 98,9 % sjanse for at alt går bra mellom uke 17-20

Det er 99,3 % sjanse for at alt går bra mellom uke 21-24

Det er 99,8 % sjanse for at alt går bra mellom uke 25-28

 

Det betyr altså damer at sjansen for MA/SA er:

 

Det er 10,8 % sjanse for abort i uke 5-8

Det er 6,2% sjanse for abort i uke 9-12

Det er 3,7% sjanse for abort i uke 13-16

Det er1,1 % sjanse for abort i uke 17-20

Det er 0,7 % sjanse for abort i uke 21-24

Det er 0,2 % sjanse for abort i uke 25 -28

 

Det er derfor mange som slapper mer av etter uke 8, og enda mer avslappet etter uke 12. Jeg har lagt inn disse tallene for at vi skal fokusere på de positive tallene!

 

Husker dessverre ikke hvor jeg fant disse tallene, skrev dem ned i en bok jeg har fra forrige svangerskap. Har derfor ingen direkte kilder å vise til, men det gir oss nå en ide allikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg er det slik at hvis du har sett hjertet slå, så er risikoen enda lavere, spesielt etter uke 8. Hvis du har sett hjertet slå i uke 8, er det 95% sjanse for at det går bra!

Det sa gynekologen min:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt initiativ. Man føler ofte at det går dårlig med som mange, men når jeg leser dette slapper jeg litt mer av kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tusen takk, dette trengte jeg virkelig :) Hadde en ma i uke 20 for bare et par mnd siden, og VAR livredd for at det skulle gå galt nå også. Kjenner med en gang at jeg slapper av :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det går fint med deg videre. Jeg kjenner også at jeg liker å se litt tall på prosessen jeg er i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg digger disse tallene,hadde selv en blødning i går kveld med ganse mye blod,fikk heldigvis ul i dag,fikk se den lille spiren og hjertet som slo. Er 8+0 i dag. Jeg kom til å blø litt til mente legen for det var litt blod igjen i livmoren,men hun regnet med at dette gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter disse tallene litt. Det er så kjekt å se at det faktisk går bra med så mange. Her inne kan man jo få inntrykk av at gud og enhvermann mister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror grunnen til at vi som leser her inne tror det går galt 90% av gangene, er fordi som oftest så hører vi om de gangene det går dårlig...men det er både mange i 2. og 3. trimester..og ikke ALLE gravide mødre henger inne på BIM;)

 

Godt å ha sånne tall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er deilig med sånne tall. Jeg synes det er så mange som mister etter det jeg leser her inne, så godt å se alle som ikke gjør det. Vi så hjerteaktivitet i uke 6, så håper det betyr at sjansen vår er enda høyere, er nå i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er prosentvis regnet ut i fra alle? Uansett alder og fysisk form hos moren... Er det ikke større spontanabort for eldre mødre, eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette er generelle tall. Det er selvfølgelig avvik ut i fra alder, fysisk form, tidligere historier.....tror ikke det er større sjanse for abort selv om mor er eldre, da er det vel mer snakk om at fosteret kan få "avvik" - altså syndromer eller sykdommer- det er derfor de ofte får tilbud om fosterdiagnostistikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...