Gå til innhold

Nye regler gjelder oss som er i gang også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld gjennomførte jeg mitt andre forsøk hos Stork. Dersom jeg må nedover igjen må jeg til legen igjen og få tatt nye hepatitt B + C-prøver og ta med alle mine tidligere prøvesvar...For det krever den nye danske lovgivningen. Synes det er slitsom nok å måtte gjennom en ny runde hos legen dersom det ikke går denne gangen heller, med nye forklaringer så krysser fingrene ekstremt hardt for at det går bedre denne gangen enn sist.

Det ble litt av en tur denne gangen. Klarte å komme meg til Gardermoen uten å betale mandagsmorgen ved å snike på t-banen (rakk ikke å stemple og måtte kaste meg på)...på toget ville ingen ha pengene mine ydeligvis! ;-) Flybilletten hadde jeg kjøpt i god tid "for jeg har jo syklus på 28 dager"...men altså ikke når jeg skal til Stork. Såvidt en svak strek på EL-testen mandagsmorgen. Det ble shopping og hygge med mine venninner, som jeg bor hos der nede, og seint på kvelden var den svake teststreken blitt sterkere, men ennå ikke positiv. Neste morgen var testen så og si positiv gudskjelov, men ikke helt...Optimistiske jeg hadde da bestilt flyretur samme dag halv seks...men hos Stork hadde de bare ledig time kl 19!!! Det var i grunnen et lykketreff for i 14-tiden kjente jeg kraftige EL-smerter i magen. Fikk kansellert flybilletten, men det fristet ikke å ta siste fly hjem med SAS til 1500,-, etter all shoppingen, så det ble nattbuss til 280,- DKK. På Stork var jeg ferdig på og ute av døra på bare 15 minutter. Fikk til og med sove greit på bussen i natt ettersom jeg fikk kapret baksetet, men nå skal jeg vugge lille egg i seng tenker jeg.

Hell og lykke til dere andre prøvere her inne...og til dere som snart reiser nedover. Måtte det bli baby-boom på alle her inne på denne chatten fremover! :-D

Skrevet

Håper du har lykken med deg denne gangen. Lykke til.

Skrevet

Når mine Danmarksturer har vært som værst og stort sett det meste går galt tenker jeg for meg selv at dette blir noe å fortelle barnebarna. F.eks. sist da jeg møtte på halve familien på Gardermoen - de skulle med samme fly - og jeg ikke hadde noen lur forklaring på hva jeg skulle til Kjøben for. Prøvingen er veldig personlig for meg, så jeg har ikke lyst til å fortelle det til familien før jeg må. Men jeg kan tenke meg de grubler voldsomt på hva jeg driver med i Danmark ;-)

Håper det lykkes for deg storkfrøkna71 :-D

Skrevet

Unnskyld at jeg ler...hehehehe...jeg skulle besvimt av skrekk hadde jeg møtt min mor på samme fly ned til København! Det blir bedre å fortelle henne om prøvingen når kulen på magen er et faktum, men ikke noe før. Hun hinter jo om at hun ønsker barnebarn og Stork kom opp en gang...men tanken på et barnebarn derfra var så forferdelig at hun orket ikke prate mer om det. Så derfor er prøvingen hemmeligstemplet inntil videre. Dama til min bror vet om dette, men brodern får ikke vite noe ennå for han har en tendens til å røpe alt.

Til Oh`rly...godt å høre at du ikke gir opp nå! Stå på! Vi heier på deg og lille Egg nå! Selv tar jeg nok en time-out i juni siden jeg tenker være på ferie når eventuelle neste EL finner sted. Med andre god tid til å sjekke egglederne og skaffe de nye prøvene til veie innen neste forsøk.

Skrevet

Hehe, det er bare å le - det gjør jeg også nå! Men jeg kan love deg det var en frustrerende tur! Heldigvis blei det hele så absurd til slutt at jeg fikk latterkick og tenkte at jaja, nå har jeg fått min helt egne familiehemlis de kan snakke om til de blir blå i fjeset ;-)

Hvilke busser er det som går fra Kjøben forresten? Visste ikke om den muligheten og tar gjerne imot tips om billige reisealternativ :-D

Skrevet

Lavprisekspressen går vel i allefall til og fra Kjøbenhavn.

Skrevet

Eller Säfflebussen...kan være kjekt å reservere plass før man stiger ombord. Opplevde nemlig full buss i påska uten å ha reservert, og måtte ta flyet neste dag. Typisk når jeg skal på tur! ;-) Sparer pengene til flytoget og kommer rett til Oslo sentrum. Veldig kjekt. Og litt spennende å få handleposene undersøkt av narkohund, for det skal vel ikke stikkes under en stol at det er mye rart på lavprisbussene.

Skrevet

Jeg må si at det nesten er litt deilig å høre andres "dramatiske" reise- og eggløsningshistorier :o) :o)

Det er jo rett og slett umuuuulig å planlegge noe.

Jeg krysser fingrene for deg, Storkfrøkna. Vi trenger noen blå kryss her inne nå!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...