Lineberta :) Skrevet 9. mai 2007 #1 Del Skrevet 9. mai 2007 Hun var 15 kg og 86 cm store fine jenten min... Siden hun nekter å prate ble det tatt litt tester på henne ang forståelse. Det gikk kjempefint,hun pekte på de rette stedene hele tiden. Hun har enkle ord som mamma,pappa,farfar,sko,se,der,min osv men ellers går det i babling. Jeg bekymrer meg jo litt,men helsesøster beroliget meg med at det kommer. Hva hun vil si er ikke så nøye nå,så lenge hun forstår og gjør seg forstått. Legen tok en sjekk i ørene for å se om det kunne være en årsak,men det var helt fint. Nå skal vi se det ann til høsten og om hun da ikke vil prate blir det henvisning til logoped. Krysser fingrene på at hun prater i løpet av sommeren Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 9. mai 2007 #2 Del Skrevet 9. mai 2007 Det går helt sikkert helt fint. Noen henger litt etter i starten bare, og tar det igjen med et kjempejafs når det først løsner! Snuppa her er vel helt på normalen språkmessig, og her har det også løsna ekstra i det siste. Kommer nye ord hver dag, og setningene blir stødigere. Det har liksom eksplodert. Og det skjer nok hos dere også -bare enda større eksplosjon! Stor og fin jente du har ja! Tror snuppa er like lang, men 4 kg lettere... lille knerten min..hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 9. mai 2007 #3 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei Lineberta Marius er akkurat likedan. Babler som bare det, men sier svært få ord. Det går i: Mamma, Pappa, Utus ( hunden vår heter Brutus), Bil, Tørst, ys ( lys), itte der ( sitte der) Og stort mer enn det sier han ikke. Vi har ikke vært på 2 års kontroll ennpå, skal om 1 1/2 uke. Jeg lurer litt på hva de sier...... Men jeg stresser ikke med det, regner med att det løsner snart :-) klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 13. mai 2007 #4 Del Skrevet 13. mai 2007 Det går seg helt sikkert til! Ikke alle som prater i vei akkurat rundt 2-årsdagen. Vi fikk beskjed om at mini pratet veldig bra til å være gutt (hva nå enn det betyr...), men fikk nok en gang denne beskjeden om at han er feit... Gir meg ende over hver gang jeg har vært på hs. Han var 87 cm og 15,5 kg. Føler de sitter og mistror meg når jeg forteller at han ALDRI får godteri, saft, juice, brus etc. Vi er vel kanskje for nøye på at han ikke skal ha i seg usunne ting, så bhg ringte og spurte om han kunne få en bolle til Luciadagen i fjor;) De sier han er den sunneste gutten i bhg, og de ville gjerne ta seg en prat med hs om de fikk lov;) Han har aldri samkt verken juice eller saft. Her går det i skummet melk til frokost og kveld, ellers bare vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor1 Skrevet 15. mai 2007 #5 Del Skrevet 15. mai 2007 Høres ut som om hun er kommet noenlunde like langt som Litago i språkutviklingen. Litago viser god språkforståelse, men snakker ikke rent og har vært litt sparsom med ordene til nå. Synes det har løsnet litt i det siste, da. Storesøstra bablet i ett på samme alder, men var ikke komt noe lenger likevel syns jeg, da det meste var uforståelig. Litago får fram hva hun mener ved enkle ord og kroppsspråk. Merker at jeg stresser mindre med Litago enn jeg gjorde ift Lillemor, har jo erfart at det kommer seg med tiden. Men det er greit å være obs da! Er mer fornøyd med opplegget på helsestasjonen denne gang, mer konkret observasjon og mindre synsing. Litago var forøvrig 89cm og 12,3kg! Lang og tynn liten dame :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyajenta Skrevet 20. mai 2007 #6 Del Skrevet 20. mai 2007 Min 2-åring sier INGENTING. Ikke et eneste ord. Lillebroren på 5 mnd babler mer... Og jeg holder på bli gal. Er jo så bekymret:(. Men han er hvertfall 91.5 cm og 16.2 kg.. Rart han er så lang når både jeg og pappaen er korte Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 22. mai 2007 #7 Del Skrevet 22. mai 2007 Nora prater og ikke så mye. Men hun hermer etter alt vi sier for tiden, ikke setninger da, men kun de siste ordene eller stavelsene. Hun har jo to språk å forholde seg til, og flere dialekter også, så sikkert litt forvirra stakkar... Merker og veldig i språkutviklingen, kan gå lang tid uten forandring også plutselig så kommer det masse nye ord. Så ikke bekymrer deg, Emilie kan overraske deg når som helst! Ser at de fleste to åringene er ganske 'god og rund' ennå, hehe. Nora har nesten bare lagt på seg 3 kg siden hun var 10/11 mnd gml. Hun som var så rund, har blitt ganske slank. Tipper at hun er rundt 13,5kg og 89/90 cm lang. Skal på to års kontroll den 25. juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå