mockis me Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 tirsdag 5 oktober -04 skulle jeg til vanlig kontroll hos jordmor.Tuslet fra jobben og trodde alt skulle være som vanlig. Hadde plutselig veldig høyt blodtrykk og masse proteiner i urinen.Ble ganske sjokka,hadde jo ikke hatt noen symptomer på sv skaps forgiftning i det hele tatt!! ble kjørt av sjefen på KK siden jeg ikke fikk kjøre selv og møtte samboeren min der.Vi måtte gjennom mye venting og fortvilelse før det ble avgjort at jeg skulle bli satt igang dagen etterpå. var 35 uker på vei men gutten vår måtte ut fort pga 37% minus på veksten.Var helt knust og veldig lite klar for dette her.Skulle jo få 3 uker hjemme minst.fri fra jobb og samle krefter-men sånn ble det nok ikke..Var bare å trekke pusten og holde ut.Måtte ha to stikkpiller før noe begynte å skje.Mormunnen var helt umoden og ting tok tid. Etter 16 timer med maserier og bare 2 cm åpning var motet mitt borte vekk.Jeg var utslitt og det samme var smboeren min.Ringte og fikk snakket litt med familien..det ar godt med litt trøst og oppmuntring.Min kjære svigermor sa hun kunn kom inn hvis vi ønsket det og det var ingenting jeg heller ville!!Det var herlig både for meg og samboer med en å støtte seg til etter alle disse timene.Blodtrykket mitt steg noe voldsomt og måtte få epidural for å få roet det..Var veldig motvillig til det, både fordi den skremte meg, og fordi jeg var så veldig innstilt på å ikke vruke den..men hadde selvfølgelig ikke noe valg.Timene gikk og åpningen var bare 4 cm... var ødelagt.. Fikk ingen virkning, hadde fortsatt vondt og anestesi legen ble tilkakt flere ganger for å flytte på den. De siste timene gikk litt i surr for meg.Husker jeg ble voldsomt irritert fordi jeg måtte håndhilse på så mange-hadde ikke ork til å være høflig=) Vannet ble tatt og da begynte endelig ting å skje.Riene kom yuten pause den siste timen men det var like greit for når jeg trodde jeg skulle gi opp, sjekket jordmor åpnongen,tok meh i hånden og sa- ikke rart du har hatt vondt, du har åpnet deg 6 cm på 50 min!! nå er du straks i mål. jippy!!!! Fikk helt nye krefter etter dette!! dessverre forsvant pressriene helt så med hjelp av ctg leste jordmor av på maskinen sin når jeg skulle press.Fikk 5 sjanser til å presse pga blodtrykket mitt ellers ble det vakuum.på den siste+1 altså 6 presset ga jeg alt jeg kunne og ble klippet av jordmor(kjente ingenting) da skled verdens herligste men minste gutt ut av meg..helt sprø følelse,, der lå han , lille aryan, 1850 gr og 40 cm lang.. med de søte vrælene sine!! Pappa klippet navlestrengen og svigermor filmet det hele når vi fikk han opp på magen. Tiden stod stille. Vi bare nøt synet av vårt lille mirakel.. Vi fikk ikke ha han på brystet så lenge pga den lave kropps temperaturen så han ble pakket inn i masse tepper og lagt i sin egen lille varme-stue. Vi var blitt foreldre!Alt det såre og vonde var glemt=) Fikk eklampsi 30 min etter dette, noe som minner om epilepsi anfall så lå tre dager på intensiven i sovende tilstand.Dette husker jeg ingenting fra.Men alt gikk bra til slutt.Gullet våres lå en uke på nyfødt avd. før vi fikk ta han med hjem. Selv om ting fortonte seg ganske dramatisk vil jeg bare si at det var verdt det!!Fikk fantastisk hjelp fra jord mødrene og legene! Aryan er idag en sunn flott frisk gutt på 2,5 år.Hvis noen lurer på noe , skal jeg svare så godt jeg kan =) Takk for at du leste min fødselhistorie ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9236545-da-aryan-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor til 2 gutter Skrevet 9. mai 2007 #2 Del Skrevet 9. mai 2007 hei:) jeg er helt inponert over deg. det var litt av en historie!! kjempe godt at alt gjikk bra til slutt:) lykke til videre. hilsen mor til to gutter.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9236545-da-aryan-kom-til-verden/#findComment-9238307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mockis me Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mars 2008 Nå sitter vi igjen med litt blandede følelser.Vi har lyst å bli foreldre igjen men jeg sliter litt med fødsels forløpet fre Aryan sin fødsel.Både gruer meg og gleder meg=) Sånn er livet vet du.Men når alt kommer til alt, er jo opplevelsen det største i livet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9236545-da-aryan-kom-til-verden/#findComment-137160640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #4 Del Skrevet 4. januar 2009 åååååååååå,vennen:-) du var knalltøff den gangen... husker eg snakka med chr nåken gangar før han kom etter at du blei satt igang....stakar pappaen,var heilt fortvila han.... Men sjå kor stolt han og kor flott aryan er blitt!!! mange klemmer fra kvinnherads gjengen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9236545-da-aryan-kom-til-verden/#findComment-139374306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå