Gjest Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er (ihvertfall ifølge to cb-tester) gravid. Men hva gjør jeg nå? Kan jeg vente med å gjøre noe som helst til litt lenger ut i svangerskapet, eller kan jeg få en time nå? Er det mulig å sjekke om det er noen vitaminer eller lignende som kroppen min mangler, sånn at den lille spiren vokser til i best mulig omgivelser? Aner ingenting jeg
ambumamma Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 hei og gratulere så masse. det første du kan gjøre er å finne ut når første dag i siste mens er og utifra det beregne ca termin. imorgen bør du dra på apoteket og kjøpe folat. er en pakke det står gravid på:-) dette er lurt å ta de første tre mnd. første legetime pleier å være rundt uke åtte og utover, ofte sier legene det ikke er vits å komme før, men det bestemmer du jo helt selv:-) jeg skal til første legetime 30 mai. er da ni uker på vei. Lykke til:-)
-spent- Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 gratulerer:) de fleste leger får du kontroll hos rundt uke 8. Så går det av seg selv videre:) Da sjekker de alt de trenger. Om du ikke spiser folsyre nå, så begynn med det, det reduserer sjansen for at barnet får brokk. Lykke til:)
ambumamma Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 ser du har skrevet termin 23 januar? skulle du hatt mensen om fire dager? har du termin 23 jan er du 3+3 eller sånn nå. du vet du er ca to uker på vei den dagen babyen blir lagd....? litt vanskelig det der men :-)
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Takk begge to.. Jeg har heldigvis tatt folat siden februar en gang.. Har også regnet meg frem til termin, som er på sambo´s bursdag Er litt redd enda, fordi jeg fikk positiv test såpass tidlig (ikm mandag om 6 dager!) men jeg tok to cb-tester; en morgen og en ettermiddag, og begge var positive.. Så håper for all del det er korrekt! Da avventer jeg litt med legetime. Tusen takk for svar!! )
ambumamma Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 da må det jo virkelig være noe der siden den var så klar alt nå:-) ja vent litt du, men masse lykke til videre. håper å "se" deg mer her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå