Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er (ihvertfall ifølge to cb-tester) gravid. Men hva gjør jeg nå? Kan jeg vente med å gjøre noe som helst til litt lenger ut i svangerskapet, eller kan jeg få en time nå? Er det mulig å sjekke om det er noen vitaminer eller lignende som kroppen min mangler, sånn at den lille spiren vokser til i best mulig omgivelser? Aner ingenting jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei og gratulere så masse. det første du kan gjøre er å finne ut når første dag i siste mens er og utifra det beregne ca termin.

imorgen bør du dra på apoteket og kjøpe folat. er en pakke det står gravid på:-) dette er lurt å ta de første tre mnd.

første legetime pleier å være rundt uke åtte og utover, ofte sier legene det ikke er vits å komme før, men det bestemmer du jo helt selv:-)

jeg skal til første legetime 30 mai. er da ni uker på vei.

Lykke til:-)

Skrevet

gratulerer:)

de fleste leger får du kontroll hos rundt uke 8. Så går det av seg selv videre:)

Da sjekker de alt de trenger.

Om du ikke spiser folsyre nå, så begynn med det, det reduserer sjansen for at barnet får brokk.

Lykke til:)

Skrevet

ser du har skrevet termin 23 januar? skulle du hatt mensen om fire dager? har du termin 23 jan er du 3+3 eller sånn nå. du vet du er ca to uker på vei den dagen babyen blir lagd....? litt vanskelig det der men :-)

Skrevet

Takk begge to.. Jeg har heldigvis tatt folat siden februar en gang.. Har også regnet meg frem til termin, som er på sambo´s bursdag :) Er litt redd enda, fordi jeg fikk positiv test såpass tidlig (ikm mandag om 6 dager!) men jeg tok to cb-tester; en morgen og en ettermiddag, og begge var positive.. Så håper for all del det er korrekt! Da avventer jeg litt med legetime. Tusen takk for svar!! :))

Skrevet

da må det jo virkelig være noe der siden den var så klar alt nå:-)

ja vent litt du, men masse lykke til videre. håper å "se" deg mer her inne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...