Gå til innhold

raskere og raskere fleregangsfødende?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen

Her har jeg ikke peiling. Mine to første kom med 2 år mellom. Den første fødselen var utrolig langdryg. Den andre gikk som en drøm.

Men det jeg egentlig ville fortelle var at jeg spurte jordmoren min om det samme. Hun sa at generelt er det ofte slik at den 3. fødselen er litt "rotete". Ofte stopper riene opp, kroppen sender uklare signaler, man sendes oftere hjem igjen fra sykehuset, åpningen tar tid osv. Men at når fødselen først er skikkelig i gang, går det som regel kjapt og greit.

Det skjedde her på de tre første fødselene.

Nr 1 brukte seks timer på og se dagens lys fra jeg merket noe var på gang.

Nr 2 brukte under en time, vannet gikk og da gikk det megafort.

Nr 3 brukte to og en halv time fra start til mål.

Men derimot min 4 som kom for tre uker siden tok to og et halvt døgn før ho så dagens lys....

Nå skal det sies at mine tre er født i 90,92 og 93 så det er veldig lenge siden sist og forventet vel en forholdsvis rask fødsel men der tok jeg feil.......

Tror det ikke er så mye logikk i dette, veldig individuelt.

Min første: planlagt KS men fikk vannavgang.

min andre: vannnet gikk uten noen rier, tok 3 timer før det satt seg i gang, rier 4 timer

Min tredje. Vannet gikk uten noen rier, tok 10 timer før det satt seg i gang, 12 timer med rier

så er veldig spent med nr 4.........forventer vannavgang før det setter seg i gang nå også.

Vi får vente å se....... :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...