Gå til innhold

Da skar det seg :( Men klar for reise senere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld alle sammen.

Da skjedde det jeg fryktet, fikk positiv test akkurat den dagen EL-kalkulatoren hadde sagt. Bra egentlig, men i mitt tilfelle skar det seg helt. Hadde som jeg skrev tidligere satt meg opp på ferie, men så kom mensen tidligere enn ventet nå og forsøv hele greia.

Ja ja, får se på det som en skikkelig test-periode å heller reise når jeg har ferie i juli :-) Litt skuffet må jeg bare få lov til å være for jeg har vært så forberedt på tur nå i mai.

Skrevet

Så kjedelig!

Jeg må jo innrømme at jeg hadde hatt null skrupler med å skaffe meg en sykemelding eller tatt ut egenmelding, men du vet selvføglelig best selv hva som er riktig for deg.

Trøsten er jo at det kommer en ny eggløsning neste måned og :o)

Godt vi ikke bare er fruktbare en gang i året. Hjeeeelp, for en forferdelig tanke...........

Lykke til :o)

Skrevet

Så dumt at el kom for tidlig da. Det er uforutsigbare saker det der. Du får tenke at nå har du øvet deg på å finne eggløsning, og kroppen din fungerer fint. Det er jo bra å vite!

Jeg må nok også innrømme at jeg ikke hadde fri hver gang vi dro avgårde. Var heldig og fikk det til på fridager/helger de fleste gangene, men jeg har da ringt fra Køben er grytidlig morgen og forklart på min nye jobb at jeg dessverre var rammet av omgangssyke...... Gikk bra det, men alt er jo enklere og føles bedre når man slipper å juge om det.

Ønsker deg lykke til neste gang isteden!

Skrevet

Takk for det :) Alt fungerer vertfall, selv under litt stress, beroligende å vite det.

He he...ja, bra vi har hver mnd. ellers har det blitt lange mnd. til neste gang ;o) Kunne sagt jeg var dårlig, men det største problemet var reiselengden og reisemåten egentlig - kommer mye nærmere flyplass dit jeg drar på ferie. Så satser på att alt går i rute i slutten av juni, ellers prøver jeg å få sykmeld. eller noe slikt tror jeg. For i juni/juli SKAL jeg nedover!!

Da tar jeg meg snart noen dager fri. Ønsker alle lykke til og god helg :)

Skrevet

Jeg har heldigvis en jobb og sjef som gjør det mulig å få fri på kort varsel. Legger det opp ved å si ifra en uke eller to på forhånd om at jeg kommer til å trenge en *plutselig* fridag i løpet av en viss periode, og det har gått greit hver gang. Når el melder sin ankomst sender jeg bare sjefen en sms om at jeg tar fridagen min dagen etter. Har ikke gitt noen forklaring på hvorfor jeg trenger fri utover at det er personlig og betyr mye for meg å kunne få fri akkurat denne dagen.

Kanskje du kunne få til en tilsvarende ordning med din egen arbeidsgiver? Hvis du trenger noen til å steppe inn for deg på kort varsel kan jo dette også ofte ordnes ved å sammensverge seg med en eller annen snill kollega. Og hvis du som jeg ikke ønsker å fortelle hva du skal så er det fullt mulig å si at du trenger tid til noe personlig uten å gå inn på hva det dreier seg om. Poenget er å få frem at dette er noe som er viktig for deg, og at du prøver å legge forholdene til rette for at det ikke skal gå ut over jobben din.

Det ideelle er selvfølgelig at du trenger bare den ene turen, men i praksis viser det seg ofte at du må reise flere ganger før du finner det rette egget - og da blir ferieukene litt knappe!

Skrevet

Å så utrolig kjedelig.

Jeg vet hvordan du har det. Har selv hatt 2 turer til danmark der ting ikke har gått som planlagt. Ikke på grunn av jobb, men 1 gang på grunn av storm, og 2. gang kom jeg for sent til danmark.

Det er fryktelig skuffende.

Håper det går bedre neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...