Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg sliter med feber hver uke (ligger mellom 39-40,4 i flere dager) og dette er slitsomt.. Har ikke melkekuler/heller, men er litt øm + en liten kul på størrelse med en ert som er øm når jeg tar på den i puppen innmot armhulen. Dette er plagsomt da jeg er alenemor og trenger hjelp når jeg har disse feberøktene. Snakket med lege/JM og de sa at jeg evt kunne slutte å amme. Problemet er at jeg ikke kan ta tabletter som stopper melken, da jeg ikke får ut melk med pumpe (gjelder hånd og elektrisk), så jeg må amme meg ned.. Hvordan gjør en dette og hvorlang tid vil det ta.. Har hørt at en skal kombinere amming og morsmelkerstatning... Har helst ikke lyst å slutte,men kan ikke gå rundt med feber hele tiden heller... Noen som har gode råd å komme med??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9235124-slutte-%C3%A5-ammemen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 8. mai 2007 #2 Del Skrevet 8. mai 2007 Du bør få en annen lege til å se på deg!! Er legen usikker på hva som skal gjøre MÅ h#n kontakte Nasjonalt kompetanssenter for Amming på rikshospitalet. Du bør nok ta melkeprøve. Og du bør få sjekket om det er en abscess (innkaplset byll) Ellers bør du lese på ammehjelpen.no om tette melkeganger - brystbetennelse. Kanskje du burde ta lecithin - dosering hos ammehjelpen. Men kulen kan ikke være en lumfeknute da?? - vær i allefall obs på en rød strek der - da må til lege raskt (blodforgiftning) hvor lenge har du ammet?? Hvis du er klar for å slutte og ikke har ammet lenge kan du vel kunne få tablettene?? Om flaske og amming kan du lese om på flaskeposten.org - og neste nummer av ammenytt (ammehjelpens nettmagasin for medlemmer) skal handle om delamming Kom deg til en annen lege du - kontakt evt legevakt ellers trøsteklem... (kan noen hjelpe deg litt og avlaste nå mens du er syk da??) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9235124-slutte-%C3%A5-ammemen/#findComment-9235480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg går på Lecitin tabeletter, 3 stk for dagen og de har hjelp med å tynne ut melken. Men plages fortsatt med feber og av og til melkekuler/heller. Har ammet i 8 uker nå, men legen sa at dersom jeg skulle få tabeletter som stoppet melkeproduksjonen,må jeg pumpe ut melken. Jeg får ikke ut en dråpe melk ved pumping, resultatet er heller såre brystvorter,noe jeg ikke ønsker. Derfor må jeg amme meg ned. Har vært på legevakt en gang pr uke og de gir meg bare ny penicillinkur hver gang. Går nå på min tredje kur og dette er ikke kjekt. Joa, har hatt noen å avlaste meg, men de har jo en jobb de må gå til,så nå er det slutt på den hjelpen.. Kvir meg til neste gang dette slår til igjen.. Er enda ikke frisk.. Noen andre som har gode råd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9235124-slutte-%C3%A5-ammemen/#findComment-9239686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå