Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg er litt bekymret for sønnen min...han er 3.5 år og han har lett for å bli sint og frustrert... Han er som regel gla og fornøyd, men får av og til et "føre" der han springer rundt og herjer og er stygg mot lillesøsteren sin...da er det umulig å snakke til han, og jeg må ta han ut av rommet og han sparker, slår og klorer...av og til reagerer han ikke når jeg sier navnet has engang, nesten som han er i sin egen verden... Når han er stygg mot søsteren sin og hun feks skubber tilbake blir han sååå lei seg og hun må si unnskyld til han først, jeg sier at det er han som må si unnskyld for det var han som var stygg mot henne, men han ser ikke det gale han gjør....han er bare opptatt av hva hun gjorde mot henne!!! Det begynner å bli ganske slitsomt, for disse "førene" hans kommer ganske ofte fortiden og virker generellt misfornøyd med det meste... Jeg har tenkt tanken at det kanskje kan være adhd, men vet ikke helt, for han kan sitte fint å leke for seg selv med biler og diverse og leker godt med andre barn...så litt ro i kroppen har han:) Det å vise sinne er jo like normalt som å vise glede, så det er jo ikke farlig, men jeg blir litt bekymra når han er så umulig at jeg ikke får kontakt med han...det er jo bare snakk om noen sekunder liksom, men uff....veit ikke helt hva jeg skal tenke og tro... Han har jo dager der alt er bare fryd og gammen også så det er sakt:) men jeg lurer bare på om noen kjenner seg igjen...? kan det være en grad av adhd eller noe sånt? eller er det rett og slett bare en 3 åring som tester grensene til en stakkars mor? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9234377-kan-det-v%C3%A6re-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #2 Del Skrevet 9. mai 2007 Det med at han er interaktivt og fjern når du snakker til ham, kan være gode tegn på adhd. Men det med at han ble lei seg når søsteren gjør igjen er et motsatte tegn på adhd, iom. at da ville han reagert med et skikkelig sinne. Men adhd er jo forskjellig fra barn til brarn og voksen til voksen. Hadde jeg vert deg, ville jeg prøvd å undersøkt ham for diagnose, jo tidligere jo bedre. Husker selv da jeg ble testet, og fikk diagnosen. Alt ble så mye lettere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9234377-kan-det-v%C3%A6re-adhd/#findComment-9248738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå