Gå til innhold

Akupunktur - litt usikker... Innspill?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg går til akupunktur ifbm IVF forsøk. Gikk også ved forrige forsøk, og har tro på det. Men noen ganger synes jeg det gjør vondt når akupunktøren setter nålene. Har spurt akupunktøren om dette, som bare sier at noen ganger er vi sensitive, og at det er de tynneste nålene som er i bruk. Når jeg er der nå så blir jeg skikkelig klam og svett i hendene når nålene plasseres, får skikkelig autonom respons...

Så da blir jeg så usikker ifht om det egentlig er bra for meg å sette nåler før uttak, og særlig etter tilbakeplasseringen av eggene. Sist da jeg var der etter tilbakeplassering var jeg mer følsom i huden enn vanlig, og skvatt skikkelig til da nålene ble plassert.

Føler meg veldig usikker nå.. Vil ikke stresse kroppen etter tilbakeplassering, men vil ikke gå glipp av den gode effekten av akupunturen heller... Hmmm...

Noen som har lignende erfaringer, eller andre typer innspill???

Takknemlig for svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9234195-akupunktur-litt-usikker-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg går selv til akupunktur,og som deg reagerer jeg litt forskjellig fra gang til gang.

Selv har jeg god tro på dette,og vil ha aku før uttak og etter innsett.

Men så er det stopp til evt fødselsforberedende aku.

Min akupungtør sier at etter innsett og en behandling skal kroppen ha fred til å fungere av seg selv.

Lykke til !

Jeg har gått til akupuntur lenge, hadde det også i forbindelse med 2 ivf forsøk. Noen ganger er det vondere å få nåler, men jeg prøver å puste dypt i det hun stikker og det hjelper.

Jeg ble ikke gravid på forsøkene, men månden etter 2 negative forsøk. Med engang etter postitiv test, gikk jeg en gang i uken i 1 trimester for å få "holde på" nåler og da kjente jeg hvordan livmoren jobbet. Nå er jeg over halvei i graviditeten og har gått i 2 trimester 1 gang i månden å fått nåler, noen for å styrke livmor og noen for bekkenet, hadde noen bekken plager i fjerde måned men etter 2 behandlinger så er jeg veldig bra, smerter bare av og til hvis jeg sitter for lenge.

Kjenner flere som har blitt gravide bare ved hjelp av akupunktur, jeg har stor tro på det. Men jeg har slv erfart at det er stor forskjell på akupunktørene og kunnskapen deres. Hun jeg har nå stoler jeg fullt og fast på, og jeg vet at hun bare gjør det som er godt og trygt for barnet og meg.

Annonse

Kan anbefale Klinikk Fjeld på det varmeste. Vibeke Fjeld har spesial kunnskap på akupunktur og ivf. Hun jobber sammen med Fertilitetsklinikken Omnia.

Hun holder til på Majorstua.

www.klinikkfjeld.no

Vi har en flott jente på snart 2 og planer om en til snart!

Tulle

Hei

Jeg er 43 år og førstegangsfødende, og har stor tro på akupunktur i forbindelse med IVF og fødsel.

Før mine to IVF forsøk har jeg brukt akupunktur, også akupunktur under en time etter hver egginnsetting (en studie fra Tyskland har vist at eggene lettere sitter, akupunkturen øker visst blodsirkulasjonen til livmoren). Samt akupunktur til ca. 3 mnd. ut i svangerskapet.

På siste forsøk satt det ene av to egg, og jeg har termin om noen dager. Fra uke 34 har jeg godt til modningsakupunktur og har nå myk og 1 cm åpning av livmorhalsen, men slik kan man visst gå noen dager uten at fødselen er igang for det.

Jeg har også gått på gravideyoga og syns at det har vært godt for å kunne bevege kroppen. (Har vært veldig tungpusten fra tidl. i svangerskapet).

Har også den samme erfaringen som deg, om at nålene noen ganger gjør vondere enn andre, men jeg har også fått høre at det kan være forskjellig fra gang til gang. Men jeg syns ikke nålen er vonde når de først er satt, og hvis de er det kan det være at akuratt det nålepunktet er aktivert.

Lykke til!

Hei Måneskinnsjente, Vil så gjerne, Bell, Tulle og Mai!

Tusen takk for fine svar! Fint å høre andres erfaringer, føles tryggere. Kommer til å fortsette med akupunkturen!

Så spennende at du er igang igjen Måneskinnsjenta! :-)

Mai, takk for at du fortalte din historie! Veldig inspirerende! Trenger å høre sånne historier...

Så spennende at du nærmer deg termin, og at det ser ut som om alle forberedelsene går sin gang som de skal! Du høres veldig lugn og forberdt ut. Veldig hyggelig med en update fra deg etterpå..

Ønsker deg masse lykke til med fødselen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...