Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har IKM 15.mai!!! Grugleder meg skikkelig! Utfordringa er at jeg skal i 30-årslag 12.mai, og det er så mange som spekulerer i om jeg er gravid. Det beste hadde jo derfor vært å drikke siden jeg vil holde det hemmelig, men har ikke samvittighet til det hvis jeg er gravid! Tenkte å ta en CB på morgenen den 12.mai. Noen som vet hvor jeg får kjøpt det? Bør jeg kjøpe to? Hvor stor er sikkerheten hvis jeg tester tre dager før IKM?

Hvis jeg ikke drikker så er jeg jo avslørt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9233497-t%C3%B8r-jeg-drikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClearBlue-testene kan hvertfall kjøpes på nett (mottar da så fort postgangen går) eller i vitus apotek. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg - skal på fest med middag og slikt lørdag 12. og har IKM 15. Har bestemt meg for det samme som deg - å ta ClearBlue- på morgenurin den 12. Forventer negativt svar, men bare må - om testen skulle være positiv drikker jeg ikke! Dersom testen er negativ kommer jeg til å ta et glass vin til maten og forøvrig ha et glass vin og nippe til resten av kvelden - orker ikke alle mistankene. Min samboer drtikker alltid litt av mitt glass i disse situasjonene, så tømmes det fortere uten at jeg får i meg store mengder alkohol. Ja, det blir litt mye på han, men det er i alle fall et bedre alternativ. Og jeg lover deg - ingen legger merke til at dere bytter glass om dere bare gjør det diskret. Sprit holder jeg forøvrig helt borte fra.

Lykke til med testing og fest - selvsagt håper jeg mest av alt at vi begge får positive tester allerede lødag morgen! ;)

Må bare legge til at man godt kan være gravid selv om testen ikke gir utslag. Gjorde det samme jeg også, skulle i tre selskap den måneden, og testet for sikkerhets skyld. Fikk negativ test, men viste seg i etterkant at jeg hadde vært gravid hele tiden. Det går jo som regel bra, det er vel heller samvittigheten som får seg en liten støkk.Gutten min er i allefall sunn og frisk:) Lykke til!

Får du til å "lure" litt? Dvs ta en slurk i ny og ned og helle ut? Nei, jeg vet ikke jeg. Har samme dilemma snart selv faktisk. I begynnelsen av juni har vi sommerfest på jobb. Er jeg gravid til da, så vil det være i tidligste laget å fortelle det på jobben. Men blir vanskelig å forklare at jeg ikke drikker....

Annonse

Jeg ville ikke drukket for å ikke "bli avslørt". Det finnes mange unnskyldninger da. Du er ikke i form, kjører, går på penicillin, skal jobbe eller passe noen dagen etter, tildlig opp osv.

Men hvis du har lyst å drikke, så ville jeg tatt en test, så drukket litt hvis den var negativ.

Takk for gode råd, håpefull29! Så artig at vi har IKM på samme dato!! Vi må holde hverandre oppdatert om hvordan det går!! :) Jeg har tenkt å drikke bittelitt hvis jeg får negativ test, men jeg håper jo på positiv, da ;)

Jeg får da gruble litt på hvordan jeg skal holde d skjult ;) Alle rundt meg har fått bebiser, og derfor er alle veldig oppmerksomme og nysgjerrige når d gjelder meg og graviditet ;) Bare koselig egentlig, men litt slitsomt i lengden ;) Jeg tror derfor at de forslagene som Elisabeh1977, 4pp kommer med bare overbevise de rundt om at noe er på gang, så jeg må nok late som om jeg drikker... Noen som har noen tips???

Får man kjøpt clearblue bare på Vitus apotek?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...