Gå til innhold

strikke ammeinnlegg i ull??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det? Er det mest praksitk å kjøpe, eller å strikke? Noen som har oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strikka, men de hang fast i puppen og det var veldig ubehagelig når brystvortene var såre i starten, så jeg kjøpte likevel. De 5000 ammeinnlegga jeg satt og heklet og strikket flyter rundt i huset ennå, 4 år etter. De dukker opp overalt. Kjøp to par, det er nok.

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe, og da ullfleece. Det er viktig at ullen er mest mulig fluffy og at ullfibrene er tynne, da trekkes melken fort unna brystvorten slik at du ikke føler deg våt + at fibrene ikke gnager på brystvorten. Ullfleece oppleves alltid varmt og mykt. Jeg tviler sterkt på at du kan oppnå å få så myke og tørre innlegg ved å strikke selv.

Jeg kjøpte mine ammeinnlegg i ullfleece hos Nøstebarn og var superfornøyd med dem. Fikk noen ullinnlegg fra Sparkjøp, men de ble så våte når jeg lakk. Nøstebarn sine er i ullfleece, og det anbefaler jeg på det varmeste.

Punkt 1. Når du lekker i ullfleece er det bare å skvise innlegget mot en klut, og vips har du et tørt ammeinnlegg igjen.

Punkt 2. Kjøp ull som ikke er superwashbehandlet. Da sørger ullens natulige bakteriehemmende stoff lanolin for at innlegget aldri føles skittent eller ekkelt. Det kjennes som det er nyvasket hele tida, og det er svært, svært sjeldent du behøver å vaske det. Naturen har rett og slett laget et vidundermiddel som industrien ikke klarer å etterligne.

Jeg bor i Bergen og kjøpte ammeinnleggene direkte i Nøstebarns butikk. De har også utsalgssted i Oslo. Bor du et annet sted i Norge kan du bruke nettbutikken deres på www.nostebarn.no

De er faktisk rimeligere enn dem du får kjøpt på apoteket.

De vanlige i ullfleece med 14 cm diameter koster 68 kr per par.

De store, ovale på 15x20 cm koster 78 kr per par. Begge typene har et dobbelt lag med ull, slik at du kan klippe dem opp og putte inni en klut hvis du lekker ekstremt mye (jeg fikk aldri behov for det, for ullen har veldig god sugeevne).

Skrevet

Dytter....

Noen flere med erfaring fra strikkede ammeinnlegg....

Blir nok til å kjøpe i ullfleece også ja.... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...