Randine + 2 små Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Hvem henviste dere til UL? Er 4 uker på vei nå, ønsker å få sjekket rundt uke 8 at alt er ok. Sist jeg var gravid ble det oppdaget en MA i uke 13, da hadde det ikke vært liv siden uke 6 eller 7..... Men er usikker om jeg skal gå gjennom jordmora, fastlegen min (han snakker ikke bra norsk noe som gjør det vanskelig å ta opp noen tema, og er ikke den samme legen jeg brukte sist jeg var gravid) eller ta direkte kontakt med sykehuset der jeg var flere ganger i forbindelse med MA'en. Hva gjorde dere? Hvilken vei "lønner" det seg å gå for å få en tidlig UL? (med fare for å høres kynisk ut...)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Jeg ble henvist av fastlegen min, men vist din lege er vansklig å forstå vil jeg anbefale deg å snakke med jordmor.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 jeg har gått til min gynekolog ang dette, jeg har bare sagt att jreg skal ha hennvisning.. nå var jeg midt oppi an liten utredning av mien systemer når jeg ble gravid da, så var liksom allerede inne..hehe men tidligere er det gjennom fastlegen min.. sykehuset eller hos gynekolog får man ikke time utenom å gå gjennom legen, sånn som jeg har forstått det.. lykke til uansett;)
Aget Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Fastlegen er det ofte vanskelig å komme igjennom til ja, Kanskje du burde prøve direkte til sykehuset,dem har jo sikkert jounal på deg der,så de burde skjønne at du kan være bekymra! Jeg har åpen retur til sykehus,pga en hjørnegraviditet i fjor. Jeg får et såkalt risikosv.skap om jeg nå blir gravid igjen da!!
ambumamma Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 jeg syns det var mye pes igjennom lege så jeg tar det privat på volvat. har hørt de er kjempe allright. det koster meg 700 kr men jeg syns det er skikkelig verdt det hvis jeg får se et hjerte banke og høre at alt ser bra ut:-)
Erisa* Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Når jeg var til etterkontroll hos gynekolog etter SA, sa hun at jeg kunne komme tilbake neste gang jeg var gravid når jeg var ferdig med uke 8 for ultralyd. Tenker at det er greit å enten gjøre det hos en privat gynekolog (ikke nødvendigvis Volvat, i større byer er det endel privatpraktiserende gynekologer, og da koster det ikke noe), eller på sykehuset der du var sist. Kanskje like greit å ta det på sykehuset, for de har jo journalen din og sånn. Men uansett anbefaler jeg å gå etter uke 8, for da er man over den aller mest kritiske fasen. Gynekologen min sa at dersom hjertet slår i uke 8 er det 95% sjanse for at det går bra videre. Hvis man går tidligere er det ikke så sterk sammenheng. Det er mitt forrige svangerskap et eksempel på, for hjertet slo når jeg var til ul i uke 5, men jeg aborterte likevel... Lykke til!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 Hei Jeg betalte selv hos privat gynekolog... Det var fordi jeg ikke gadd å gå til legen min først (han har så lang ventetid...). Men sist jeg var hos legen spurte han om jeg ville ha henvisning, så det er tydeligvis ganske greit... Jeg ville spurt legen jeg, dersom det tar lang tid eller han ikke vil, så kan du jo prøve det private??
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 jeg fikk henvisning gjennom fastlegen,det var ikke noe problem i det hele tatt.
Randine + 2 små Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2007 Takk for svar!! Få private rundt her, tror jeg kanskje prøver å ta direkte kontakt med sykehuset om noen uker og hører hva de sier. Så får jeg ta det gjennom fastlegen hvis ikke det går.
jente08&jente2010<3 Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 jeg gidder ikke vente på legen min, så tar det privat via volvat:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå