Gå til innhold

November: Kab&Jenny¤ 21.11.06


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Våre søte små er jevngamle. Min ble født 29. Når begynte du med måltid nr 2?

 

Her har jeg en kjempesulten gutt, som får grøt på kvelden. Men han klarer ikke en hel posjon da. Kan jeg bare prøve å gi på formiddagen også? Eller skal jeg kontakte hs først?

 

Vet jeg spør om alt her altså, men så hva du skrev på en tidligere tråd-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hyggelig at du spør:)

 

Vi begynte med grøt til Jenny på 4 mndsdagen hennes. VI trappet opp sakte og hun spiste vel full posjon etter et par uker tror jeg. Etter at vi var på 5 månederskontroll fortalte jeg helsesøster at Jenny hadde begynt å sove så roligere etter at hun begynte med grøt, men at hun nå da etter en måned hadde begynt å sove mer urolig igjen. Helsesøster anbefalte meg derfor å begynne å gi litt lunsjgrøt også. Så vi begynte rett etter at hun var blitt 5 mnd.

 

Hva slags grøt gir du han da? Her begynte vi med risgrøt fra Nestle, ogå begynte vi å variere mellom risgrøt og maisgrøt(Nestle).

 

Til og begynne med fikk Jenny bare et par toppa t-skjeer med grøtpulver blandet med mme til lunsj, jeg ville ikke at hun skulle bli så proppa at hun ikke orket pupp, vil at pupp kal være hovedgreia ennå. Men merket at hun gjerne ville ha mer og tok mase pupp etter grøt, så begynte jeg å trappe opp. Nå får hun 4 toppa t-skjeer (har funnet ut at 5 toppa er full posjon risgrøt)+ at hun gaper godt etter sviskepure også:)

 

Du kan jo kanskje prøve å dele posjonen, slik at han spiser en full posjon til sammen fordelt på to måltider?

 

Du kan jo alltids høre med Hs, men jeg synes nesten alltid jeg får til svar at det vil du merke,eller bare prøv deg frem litt... og det er jo egentlig bare å prøve seg frem. Men er han mett da du ikke får i han mer grøt eller vil han ikke ha? For om han er mett så trenger han nok ikke mer foreløpig heller..

 

Prøv deg fram.Kanksje hvis du blander litt fruktpure i grøten, så vil han ha mer. Har vært noen ganger Jenny ikke har vært helt begeistret og da har jeg gitt annenhver skje med grøt og fruktpure..hehe, hun blir lurt ja...foreløpig..det kommer vel en tid da ikke det funker lenger ja;)

 

Lykke til med matmomsen din;) han blir nok glad i grøt etterhvert vet du..noen trenger mer tilvenningstid også:)

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. I dag gomla han i seg hele posjonen. Veldig fornøyd under hele måltidet. Var litt mindre begeistra i går. Da blanda jeg med mme, og i dag mm. Så det spørs om jeg bare må pumpe meg. Hadde håpa jeg skulle slippe det, men. Bare ungen er fornøyd så:) Han får maisgrøt her. Tenkte jeg skulle prøve med risgrøt og. Kan jo være han liker den bedre.

 

Skal på helsestasjonen på mandag, så det er ikke så lenge til jeg kan spørre meg litt fram. Kunne ikke delta på forrige time med barselgruppa, så det er jo en evighet siden jeg var der sist. 5 mars eller noe. Føler jeg mangler noe da ja:)

 

Gir du svisker hver dag? Gjorde det til å begynne med jeg, men det ser ut som magen fungerer greit. Får innimellom litt svisker da. Men fy som han griner på nesen da:)hehe tror det er surt.

 

klem klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gir litt sviskepure etter risgrøt til lunsj. Ikke store mengeder, men kanskje 6 små t-skjeer eller noe.. Jenny blir fort hard i magen så vi forebygger med litt svisker og malt i mme som jeg har i grøten.

 

Så bra at han spiste opp en hel posjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...