Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #1 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg kommer rett fra fysioterapauten nå, og er litt skremt.. Jeg har dessverre ikke drevet med så mye knipeøvelser under dette svangerskapet, og når jeg først har gjort det, har jeg nærmest gjort det feil. I dag lærte fysioterapauten min meg hvordan jeg skal gjøre knipeøvelser for å få best resultat. Dette var visst kjempe viktig å trene både før og etter fødselen. Det er for å hindre vannlatning, for å trene opp muskulaturen i underlivet for å få en bedre fødsel og for å kunne ha et bedre sexliv etter fødselen.. Var også mange flere gode grunner til dette. Var viktig at jeg gjorde dette så ofte jeg kunne.. Har dere drevet med knipeøvelser lenge? For dem som er som meg og ikke har gjort det, er det kanskje lurt å snakke med lege/jordmor/ fysioterapaut om hvordan du skal gjøre det! Lykke til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9229200-husk-knipe%C3%B8velser-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamamaren Skrevet 9. mai 2007 #2 Del Skrevet 9. mai 2007 Vi lærte det på vanntreningen. Der hadde de en ganske god beskrivelse av fremgangsmåte: Tenk deg at det går en glidelås fra halebeinet til "helt fremme". Denne skal lukkes sakte og kontrollert bakfra og frem, holdes (gjerne i 7 sekunder - noe som er veldig mye rett etter fødselen), og sakte og kontrollert slippes ned, åpnes igjen. Så skal vi slappe av til neste omgang; lukke, holde, åpne. Dette gjør vi kanskje fire-fem ganger (kan sikkert gjøre det flere ganger også). Den siste gangen prøver vi å "løfte barnet" tre steg samtidig som vi holder. Så slippe sakte og kontrollert. Denne beskrivelsen hjalp i hvertfall meg veldig mye... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9229200-husk-knipe%C3%B8velser-jenter/#findComment-9247624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå