Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har slutta på p-piller for 1 1/2 år siden, men har bare hatt eggløsning ca hver tredje mnd.. Gikk til legen for to mnd siden, han henviste meg til gynekologisk undersøkelse, og sa at dersom de ikke fant noe unormalt, ville jeg få hormonbehandling. Gynekologen fant ingenting unormalt, men han smålo av meg og sa at et ungt menneske som meg hadde så god tid at jeg godt bare kunne vente et halvt år til, så fikk vi se hvordan det er da.. Hater GU, så dette var bortkastet selvpining. Er så sint på legen min fordi han sa det han sa.. Ble så skuffet hos gynekologen at tårene rant...

Synes det er urettferdig at de behandler folk på den måten!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9228922-sint-p%C3%A5-legen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt.....

Det er heller ikke helt lett å vite hvordan man skal reagere der og da. Enten fordi man bli lei seg, eller vippet lit av pinnen (legen sier kanskje noe man ikke hadde forventet, eller som du skriver, småler/bagatelliserer litt noe man selv synes er viktig og ikke så mye å le av).

Jeg ville skrevet et brev eller sendt en faks, med kort referanse til timen. Der ville jeg nevnt at fastlegen din lovde deg hormonbehandling dersom det ikke ble funnet noe unormalt på GU. Deretter ville jeg påpekt at selv om du er ung, ønsker du å prøve å få barn NÅ, og at du tros alt har ventet lenge etter pilleslutt med sjeldne eggløsninger. Du har dermed vært tålmodig ganske lenge. Og så ville jeg skrevet på en høflig måte at du må kunne forvente å bli tatt på alvor, og følte kanskje ikke helt at du ble det.

Dette er altså det JEG ville ha gjort (det er jo ikke sikkert det passer for deg.)

Klem til deg

Skjønner godt at du er sint. Dessuten er det ikke alltid sammenheng med alder, og når man er klar til å få barn. Hva GU mener om alderen din er ikke relevant. Han bør forholde seg til hvor lenge du har prøvd. Ble samboeren/mannen din sjekket?

Det er lov å klage. Enig med de andre. Skriv brev.

Hei du!

Jeg skjønner hvordan du har det... I dag fikk jeg samme beskjed fra min gynekolog! det er så kjipt å få en sånn beskjed!!! jeg fikk vite at mine prøver lå i grenseland og at samboers sæd-kvalitet var noe nedsatt!! likevel skulle vi prøve i enda et år, før han ville hjelpe meg...:( han klarte til og med å si: " Hvorfor vil du absolutt ha barn nå? er det fordi venninnene dine har fått?", "du er jo så ung" osv. jeg er 26- men jeg er klar NÅ!! skikkelig slag i trynet å få en sånn beskjed!! men masse lykke til....klem..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...