Gå til innhold

Oppbevaring av skitne brettebleier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En vaskepose burde gå helt fint. Vihar tenkt å kjøpe envaskepose, men har ikke kommet så langt ennå;) Vi har dem for øyeblikket i en vaskebøtte. Til og begynne med hadde vi vann i bøtta, men fant ut at det ikke var nødvendig med vann bare bæsjbleiene ble skylt i kaldt vann ved skift.

Høygravid:) Så spennende. Å som jeg savner å være gravid av og til. Lykke til!

Ja, eg tenkjer også at det burde funke bra å skylje bleiene etter kvart skift (det kjem vi jo til å gjere uansett) -også hive dei i vaskeposen i bleiebøtta. Blir jo litt enklare å berre putte heile posen i vaskemaskina i staden for å ta opp ei og ei bleie frå bøtta og putte i maskina. Skal bestille to vaskeposar (så har vi ein vi kan bruke medan den andre er i maskina/til tørk)

Det er heilt merkeleg å vere høggravid og at det plutseleg berre er ein månad att til termin! Men eg gler meg masse masse til å helse på chiquitin no!

Jeg lurer ogsaa paa dette. Har kjoept to vaskeposer fra Mother of Eden, og lurer paa om jeg egentlig trenger bleieboette da. De blir jo ganske godt lukket paa toppen, og jeg har ogsaa kjoept te-tre olje som kan noeytralisere lukta. Har i allefall lest at boette med vann lukter mer enn aa ha de toert.

Lurer ogsaa paa om man trenger aa skylle dem i begynnelsen (foer man begynner med rispapir.) Nyfoedtbleier lukter vel ikke saa voldsomt--eller gjoer de det? Det er en del jeg har snakket med som sier at de ikke skyller, men bare tar en forvask i stedet dersom barnet ikke har begynt med fast foede. Det hoeres jo veldig praktisk ut, for hvis man bruker vaskepose slipper man jo aa ta i bleiene--bare slenger posen inn i maskinen sammen med bleiene.

Neimen om jeg vet, men jeg lurer paa det samme. Kanskje man bare maa proeve seg litt frem...

Vi har kjøpt ei bøtte som heiter Fibbe frå Ikea (trur det er den mellomste storleiken) som vi skal ha vaskenettet i. Sidan vi skal skylle bleiene før vi har dei i vaskenettet, trur eg det er greit å ha nettet i ei bøtte - men sidan FB-bleiene var anbefalt å ikkje skyljast (var det ikkje slik?) funkar det jo finfint å berre ha dei rett i vaskenettet (som kan henge på ein krok eller noko)

Vi kjem ikkje til å ha vatn i bleiebøtta, berre vaskeposen oppi, også hiv vi dei skylte bleiene oppi vaskeposen. Lurer på å ha ein sånn liten lapp med lavendelolje eller noko, men det ser vi litt an - det går jo ikkje SÅ lenge mellom kvar vask liksom.

Eg tenkjer at det er viktig å skylje bleiene når det er morsmjølkbæsj og urin blanda, når dei byrjar med fast føde er det jo berre urinen som blir igjen i bleia medan bæsjen går i toalettet med rispapiret.

Annonse

Vi har bare brukt helt vanlige vaskebøtter. Har en stående ved stellebordet og i den hiver vi tissbleier og kluter. Bæsjbleiene skyller vi og legger i en bøtte på vaskerommet.

Har ikke vann eller annet i bøttene. Det lukter ikke om det ikke står for mange dager og det gjør det ikke uansett. Har prøvd med vann og eddik, men det ble bare gris og var ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...