Gå til innhold

Trenger kakeoppskrift med glutenfritt mel og uten egg.

Anbefalte innlegg

Gutten min skal feire 2 årsdagen i bhg på fredag og skal ha med en kake. Har funnet to oppskrifter, en med glutenfritt mel og en med semper lavprotein mix. Jeg har aldri bakt med dette før, og lurer på om det blir det samme resultatet som om jeg hadde brukt vanlig hvetemel?

Hvis noen har noen andre sjokoladekakeoppskrifter uten hvetemel og egg som de har prøvd og vet blir gode hadde jeg satt stor pris på det også.

Føler meg litt usikker på dette prosjektet, men vil gjerne ha med noe alle kan spise.

Fortsetter under...

Hei!

Her kommer en oppskrift fra utenmelk.no:

Banankake - uten egg, melk og evt gluten

4,5 dl hvetemel eller Toro fin kakemix

3 dl sukker

1 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

2 ts natron

1,5 dl vann

1 dl melkefri margarin

2 moste bananer

Bland alt det tørre. Ha i vann og smeltet margarin. Smør en rund form og ha røren i. Stekes ved 175 grader i ca 60 minutt.

Glasur:

100 gr melkefri margarin

250 gr melis

1 1/2 ss kakao eller 50 gr kokesjokolade uten melk

2 ss vann eller kaffe

Har ikke prøvd den med glutenfritt mel, men uten egg og melk er den i alle fall veldig god.

... helt generelt kan jeg si at du ikke får det samme resultatet med glutenfritt mel som med hvetenel. Jeg har bare bakt glutenfri gjærbakst (det skal visstnok være det vanskeligste), og det blir en veldig rar deig i forhold til de du lager med hvetemel. Men jeg har hørt at kaker er litt lettere, så du får ha lykke til! Skriv gjerne inn hva du bakte og hvordan det ble, jeg hadde tenkt å bake (gluten-, egg- og melkefritt) en av dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...