Hjertefamilien Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Vi gjør ting litt på vå måte, og ønsker unngå de faste tingene som ALLE andre tror de må gjøre... Som å bestille buketten hos en blomsterforhandler. Går vel fint å lage selv? Får man kjøpt sånn rund "dings" med stav (til rund bukett) ?? Vil ha hvit/creme/sølv og noe grønt i buketten min. Tett i tett med masse blomster. Tenkte prøve meg en gang nå i løpet av sommeren, men vet ikke helt hvor jeg skal gå for å kjøpe utstyret. Hobbybutikk kanskje...? Noen som kan hjelpe?
To gutter + spire Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hei ! Jeg kan gjerne hjelpe deg Jeg er enig i at det ikke er nødvendig å bruke mange tusen kroner på oppsatser og brudebukett som man veldig enkelt kan lage selv ! Så når vi gifter oss den 26 mai skal vi bruke hele fredagen til å lage alt. Bestiller det vi trenger av blomster og strå/blader i blomsterbutikken denne uken. Buketten : Skal du han en enkel rund bukett? Det er nemlig verre å lage selv hvis man skal ha en veldig spesiell bukett med mye som henger ned osv. Men jeg regner med du også vil ha noe enkelt siden du har tenkt på den runde "dingsen" med håndtak Jeg kjøpte en slik "dings" på det lokalet gartneriet - en flott kreasjon i metall med rund oasis på toppen (ser ut som en kongelig kroneis hehe) Kostet 150 kr. Dette gjør det jo mye lettere å lage buketten. (uten en slik bør jo blomstene stiftes for å få ønsket form på buketten - og det krever jo litt mer effaring ) Det er jo bare å kutte blomstene og stikke dem inni. Hør i blomsterbutikker om de har ! De er somoftest også veldig behjelpelig med å gi gode tips og råd. oppsatsene : Vi har kjøpt skålene til å lage dem i på ikea . (5 kr stk) i blomsterbutikkene koster de fra 50 kr og oppover. Kjøp oasis og alt materiale du vil bruke ellers. De har sølvtråder /perler osv i blomsterbutikker og hobbybutikker. skjekk ut denne linken for tips : http://www.roseswithnames.com/BizPart.aspx?tabId=4&tci=4 Lykke til ! Det er mye å spare - det er jo så enkelt å lage selv!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 ikke for å være dust, men lykke til!!!!! jeg er blomster dekoratør og veit hvor lang tid og erfaring det krever for å lage en pen brudebukett........ og jeg har sett mye rart hjemmelaga.......... og det blir ikke stort billigere.......................
To gutter + spire Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 jeg betaler ikke 1500 kr for en rund bukett som jeg enkelt lager selv . der går grensen. Alt som selges på slike butikker er overprisa. Har laget mange oppsatser til bryllup før og laget buketten til veninna mi når hun giftet seg . Alle trodde den var fra butikk. Jeg er ikke blomsterdekoratør , men liker å lage slike ting som hobby. Så det krever jo litt kreativitet , men ikke så mye. det er Kjempeenkelt!
lutefisk Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Til anonym: Vi er klar over at det er et eget fag, og vi vet alle hvor himla vanskelig det kan være. Det er alltid en eller annen som må komme med en advarsel i lage-selv-tråder. Min hjemmelagede bukett koster ikke over 1000,- og oppover. Og min hjemmelagede bukett blir knallfin fordi jeg har laget den. Det er klart en blomsterdekoratør er flinkere enn en amatør. Men poenget er at man vil gjøre noe selv, og forhåpentligvis spare på det også. Og om det så koster skjorta, så koser jeg meg med buketten fordi jeg har laget den selv. Men ikke misforstå meg. Jeg kan ikke blomster, og kunne aldri laget flotte buketter. Dere gjør en flott jobb, og jeg har hatt mange oppklarende samtaler med blomsterhandlere. Vi undervurderer ikke profesjonen, men da må ikke du undervurdere vordende bruder heller ;0)
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Kunne ønske jeg var så kreativ at jeg kunne lage min egen brudebukett, jeg )
To gutter + spire Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Jeg spurte i en Blomsterdekor butikk . De hadde bilder av bukettene. Spurte hva en rund mellomstor enkel bukett med hvite roser og litt grønt kostet - hun sa fra 1500 kr !!! Jeg holdt på å få sjokk! Derfor bestemte jeg meg for å lage den selv. Forstår at det koster mye hvis man skal ha en spesiell "henge bukett" - men for en enkel rund ?? nei...det får være grenser ! Da bruker jeg heller 1000 mer på ringene f.eks - de varer jo livet ut !
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Jeg betaler kr 700 for en brudebukett som er rund (ikke hengende) med 21 roser - litt grønt i. Synes ikke det er så gal pris ) Knappehullsblomster koster 150 kr stykke.
To gutter + spire Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 det var veldig rimelig ! Det er nok ganske store prisforskjeller ja...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Jeg var inne i dag å hørte på 3 forskjellige buketter. 1) En tynn lang en,som henger over armen. 2) En med hvite roser,hjerteformet,med litt perler i. 3)Og en enkel rundt,med litt grønt hengende i ,noen perler Dei låg mellom 2500kr- 3000kr stk sa dama som jobbet der... Jeg bestillte ingen av dem for å si det slik.Utrolig dyrt for en brudebukett da!
map79 Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Jeg skal ha en super enkel blomsterbukett, kun peoner. Fikk også bakoversveis da blomsterhandleren sa at peonene koster ca 60 kr per stk! - og at jeg kanskje trenger 30. Seriøst - det blir jo en svær og dyr bukett! Tror 20 bir absolutt max - er litt fristet til å kjøpe sånne "3 for 2" pakker hos mestergrønn, som jeg har gjort tidligere, men er redd for å ødelegge alt hvis jeg ikke får til å sette dem sammen selv.
Hjertefamilien Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2007 Takk for mange flotte svar jenter :-) Og til anonyme blomsterarbeider: Det er vel lov å prøve?? Tar meg en tur på en blomsterforhandler denne uka jeg, og ser hva utvalget er. Vil ha alt så personlig som mulig :-) Har vel også hørt at om man går til en blomsterbutikk og sier jeg skal ha en brudebukett blir den straks dyrere kontra en vanlig rund bukett...? Om det stemmer vet jeg jo ikke...
lilli1979 - venter på ivf Skrevet 25. mai 2007 #15 Skrevet 25. mai 2007 Jeg lager min selv:-) Har øvd meg og laget flere versjoner, og jeg er kjempefornøyd med egen innsats! Det tar litt tid å få dreisen på formen, så lagnoen prøvebuketter med billige blomster fra f.eks Mester Grønn. Det eneste jeg trenger er: roser, blomsterteip/snøre, bredt silkebånd og et par knappenåler for å feste båndet. Brukte denne linken som oppskrift: http://www.theknot.com/ch_article.html?Object=A30610114159&MsdVisit=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå