Gå til innhold

Vanskeligt for barnet at snu seg - form på livmor + morkake foran

Anbefalte innlegg

Er 31+1 nå og har et barn som sitter med rumpen ned (1 seteleiefødsel og en vanlig fødsel).

Har bicorn uteris og en smal livmor, der hvor jeg er gravid. Har for første gang morkaken sittende lidt til høyre foran i livmoren og lurer lidt på, om dette kan være grunnen til, at baby prøver at snu seg, men ikke får det til (som sin storebror i andre svangerskap, der snudde seg så fint i andre svangerskap)???

Noen der har hørt om det?

Fortsetter under...

Hei igjen! Vi har vært i kontakt før.. jeg har også todel livmor /bicorn, og babyen ligger i seteleie nøyaktig på samme måte og i samme "lomme" som forrige svangerskap. Det endte med KS. Kunne ikke gjennomføre setefødsel fordi babyens tilstand var litt usikker, hun hadde nemlig sluttet helt å røre på seg. Jeg er nesten like langt som deg, 30+... Tror ikke denne heller kommer til å snu seg, kjennes ut som den ligger veldig trangt allerede. Jeg MENER jordmor sa at morkaken lå foran da jeg var på UL sist, på kortet mitt står det Placenta Anterior og Fundus (to kryss). Er dette foranliggende morkake tro? Skal jammen spørre om dette neste gang jeg er på kontroll!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...