Serial mom Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Idag er jeg 12 fullgåtte,og bytter over til 2.tri imårra:-) Og,ifølge babyverden,så avtar kvalmen om bare 1 uke! Må si jeg har mine tvil,er fortsatt drita dårlig,og kaster opp masse.... Blir jo ikke akkurat mer optimistisk når man snakker med andre som har gått kvalme og sjuke til langt ut i svangerskapet! *hyyyyyl* Må bare si,at så langt,så frister ikke dette til gjentakelse! Var dritdårlig sist jeg gikk gravid også,da mista jeg i uke 11(MA),så det er tydligvis normalt for meg å bli så dårlig. Tror jeg endrer planen min om 3 barn og 3 hunder,til 1 barn og 5 hunder,he-he!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Det er ikke noe som heter at kvalmen kommer bort i uke 13.. Men hos de aller fleste så avtar den da.. Så d er håp=) Jeg ble kvitt den i uke 13 tror jeg....sånn cirka... Men på den andre siden så kjenner jeg mange som har vært kvalme frem til babyen har kommet ut også..d var visst et langt svangerskap...
Serial mom Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2007 Ikke sant! Bah:-( Hun jeg jobber hos spydde masse frem til 2 dager før fødsel,gjett om jeg ble glad for den opplysninga! Ja ja,ikke annet å ta seg til enn å vente til det forhåpentligvis går over.... Er så urettferdig at det er noen som slipper helt unna,jeg vil også være av den sorten! Ikke at jeg ønsker at alle skulle være kvalme da,heller motsatt! *syte og klage*
Jordbæret <3 Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Må si at jeg virkelig føler med deg. i mine to første svangerskap var jeg kvalm til jeg var 6 mnd på vei. Med den første kasta jeg opp så mye at emaljen på tennene ble borte. Med nr to kasta jeg ikke opp like mye (gikk til naturterapaut), men jeg måtte innlegges noen dager for å få intravenøs næring. Nå er jeg 10 uker på vei og de siste to ukene har jeg vært stort sett kvalmefri. da hadde jeg en mnd bak meg med intens kvalme. Men jeg oppdaget at dersom jeg sov nok og ikke stresset, så ble jeg bedre. Jeg brukte piller av ingefær og bokhvete, pluss at jeg brukte akupressurarmebånd. Noe som sjelden blir nevnt er at peppermynte er kvalmestillende. Jeg dryppet peppermynte i en flaske med vann, og drakk det i små munnfuller. Ved akutte kvalmeanfall kan det holde med et peppermyntedrops eller peppermyntetyggis, eller dryppe to dråper olje på en sukkerbit. I helga fikk jeg sterkt psykisk stress på grunn av eksamen, da ble jeg kvalm igjen, og var det helt til jeg klarte å slappe av. Så psyken har noe å si også. Men med mine to første var det ikke mye som nyttet, hverken med psyken eller noe annet. Jeg får bare ønske deg lykke til. Og husk at det trenger ikke bli like ille de neste gangen!
Serial mom Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2007 Takk,Aurora:-) Er virkelig forferdelig å være så syk,og så ikke vite når det skal gi seg. hadde man bare hatt en dato å se frem imot!:-))) Så flott at du ikke er like dårlig denne gangen! Merker også at jeg blir verre om jeg gjør noe. Orker ikke handle mat en gang,da vet jeg at jeg får en baksmell på kvelden og dagen etter. Peppermynet minner meg desverre for mye om tannkrem og tyggegummi. Kaster alltid opp etter jeg har pussa tennene,hver kveld:-( Ikke så lett med studier når man har det sånn,du er flink som holder ut! Godt å se at det ikke trenger å være slik hver gang,men tror jeg er flinkere å være valpemamma enn gravid,ha-ha! God bedring,håper tid fremover blir like kvalmefri for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå