2julibarn Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Hei, jeg har sett at du liker din OTH UJ veldig godt! Nå har jeg et sp.mål og håper du kan svare (du har jo vært så snill å svare her på mange innlegg...) Jeg bor landlig til med mye grusveg. På mine daglige turer så går jeg på både grusveg og asfalt. I byen er jeg ca 2-4 ganger i måneden. Hittil har jeg sverget til 4-hjulinger fordi det er så mange fordeler med dem som jeg setter pris på. Men nå som minstejenta nærmer seg et år, får jeg lyst til å prøve en fremovervendt 3-hjuling. Det jeg er skeptisk til, er dempingen på 3-hjulinger og svinghjul. Jeg er redd vogna skal riste på grusen, og at svinghjulet gjør at vogna "danser" fra side til side på de ujevne vegene her. Samtidig hadde det vært veldig morsomt å prøve en vogn med svinghjul! De t er også viktig at ryggen er lang nok til at min snart 4 år gamle jente får plass i vogna da vi ofte går til barnehagen (hun får plass i Teutonia Timmy vogna mi, men selger denne hvis jeg finner en god 3-hjuling.) Vil OTH UJ være noe for meg, eller bør jeg heller satse på fast framhjul? Noe av vitsen med 3-hjuling er jo at man kan ha svinghjul tenker jeg! Takker masse for svar!
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Jeg "tillater meg" å svare jeg også jeg ;-) De veiene jeg går på er nok ganske like dine, grusveger- litt skogsvei avogtil og asfalt. Kan med hånden på hjertet si at jeg er superduper fornøyd med trillecomforten på vognen, den rister ikke hit og dit, er lett og trille og "triller over" ujevnheter så det suser uten at barnet blir ristet i filler :-D Dersom du skal gå i mye snø etc etc så er det jo også bare å låse fremhjulet så går det som en drøm :-) Nei, til en ettåring hadde jeg ikke vært i tvil: OTH UJ "ruuuuuler" (som fjortisene sier). Min ettåring digger vognen, hun sitter som en prinsesse i den og har super oversikt over alt som skjer :-D
LegallyBlond Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Tillater meg å svare jeg også =) Har selv hatt både teutonia timmy og OTH UJ til gutten min, skal prøve å svare på spm dine. *min erfaring er at timmy-vogna rister like mye (om ikke mer) enn OTH, klart det merkes på vogna at du triller på grusvei, men ikke mer enn på alle andre vogner. *har nesten aldri brukt vogna med hjulet låst, det er kun på steinete skogsveier og stier at vogna har vinglet, og da har jeg bare låst hjulet og trillet litt forsiktig så har det gått veldig fint. På grus er dette absolutt ikke ett problem, og på asfalt, shopping osv så er det bare helt fantastisk å trille en trehjuling i forhold til en firhjuling (men det er en vanesak- noen trenger et par turer for å venne seg til det). Vi har brukt vogna i all slags terreng, synes den klarer seg mye bedre enn timmy-vogna (og brio kombi som vi også har). *om datteren din passer i timmy vogna passer hun iallefall i OTH, den er flere cm lenger i ryggen, og har etter min mening et mye bedre utformet sete for både små og store barn Om du vil prøve trehjuling er OTH absolutt og anbefale. Har vært utrolig fornøyd med min, og blir nok enn sånn på nestemann også etterhvert. Den har et utrolig godt sete og en fantastisk trillekonfort for både barn og voksen. Anbefaler å kjøpe med "bumper bar"/ sportsbøylen - synes den gjorde sittekomforten enda bedre og slapp å bruke sele hele tiden
2julibarn Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2007 Takk for svar! Er helt enig i at Timmy-vogna rister på grusveg, og dette er jeg misfornøyd med. Har også en Mistral og denne er veldig god i forhold til Timmy. Mistral har demping på alle fire hjula, mens Timmy bare har på bakhjulene. Regner ikke med at 3-hjulinger har demping på forhjulet, og er derfor redd for at 3-hjulinger rister like mye på grus som Timmy-vogna. Har bare sett OTH på avstand da ingen butikker her fører denne vogna. Har sett på Easywalker Sky og TFK, og snuppa satt bedre i disse vognene enn i Mistralen, så at det er en fordel at ryggen ikke er helt rett sånn som på Mistralen. Håper hun vil sitte like godt i OTH-vogna! På avstand syntes jeg at OTH var utrolig fin!
mammmamia ** Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Jeg går masse på grusvei og i skogen, men også en del i byen, og det var derfor jeg valgte OTH... I mine øyne er denne den perfekte altmuligvogna, og fjæringen på de nyere modellene gjør at vogna egner seg ypperlig på all slags bruk! Når jeg går på veldig ujevnt underlag låser jeg fremhjulet, da blir vogna mer stabil og enklere å manøvrere over kvister, på veldig løs grus osv osv :-) Har en gutt på 3,5 år som er 96 cm lang og han sitter knallgodt i vogna, så den vil nok funke til 4-åringen din også, så lenge hun ikke er superlang ;-) Den nye 2007-bagen er også romsligere og lunere, så jeg hadde ikke vært i tvil en gang! Hadde selv en Teutonia som jeg byttet ut med OTH og har ikke angret et millisekund!
2julibarn Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2007 Tusen takk for svar! Skal til Sverige i sommer, lurer på om de har den på Happyland? Håper å få sett på den snart, men de har den ikke her desverre! Den ser utrolig fin ut (på litt avstand he he)!
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 De har den ikke på Happyland, men Babyproffsen på Nordby-senteret (10 minutter fra Happyland) har den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå