Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi bruker assistert befruktning i Danmark for å bli gravide. Det tar 1-2 dager med reise og behandling. I tillegg får vi bare et par dagers varsel før vi må reise ned. Legen min gir meg ikke sykemelding siden "infertilitet ikke er en sykdom".

Jeg er i full jobb og har ikke lyst til å fortelle om dette på jobb og det er vanskelig å bytte vakter.

Dilemmaet mitt er: skal jeg ta en/to egenmeldinger ???? Selv om det egentlig er å skulke jobben?

Får kjempedårlig samvittighet, samtidig som jeg synes vi må gjennom mye tøfft for å bli gravide og fortjener i det minste å få fri de få dagene det er snakk om...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9226614-trenger-moralsk-st%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde hørt med en annen lege.

Og dersom det er generelt at man ikke får sykemelding, ville jeg ikke nølt med å bruke egenmelding! Synes slett ikke det er snakk om skulk!!

Gjør det dere må for å få det til, ikke tenk på jobben din oppi dette! Det er dere det handler om!

Takk for mange svar - det var akkurat det jeg ville høre.

Det er faktisk gynekologen vi bruker til behandlingen ( i Norge) som ikke gir sykemelding. Skjønner det ikke helt, - for han er utrolig hyggelig og flink ellers.

Avspasering/fri var og et godt tips, men jeg har ikke oppspart noe+det ville vært vanskelig på kort varsel. Men kanskje jeg gjør det hvis vi må til dk mange ganger?

lykke til alle sammen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...