Gå til innhold

Oppdatering! Men ingen baby enda.... :-/

Singelmamma og banden

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 14 dager over termin. Ikke kommet meg på nett på noen dager heller. Var på sykehuset til vurdering i går, mandag, 13 dager på overtid, og der ble jeg HELE dagen pga kø (mange fødende), de tok CTGregistrering og fant ut at fosterlyden falt like etter sammentrekninger, så jeg måtte inn til flere registreringer. Alt ser bra ut, de tok UL også og sjekka str på baby og mengde fostervann etc. Første jordmor sjekka også mormunnen min, den var helt umoden (!) så ho tøyde litt på den i håp om fortgang (AU!). Men ingenting skjer, og nå er jeg L-E-I!!!!!

Men, babyen får ikke komme nå, jenta mi har bursdag om noen få dager,så baby får vente til etter den dagen, slik at jeg får ordna bursdag her hjemme. Dessuten skal jeg se frustrerte fruer i kveld, og det er IKKE TV på føden. Siden mine fødsler tar lang tid så mp baby altså vente. Lurer på om babyen skjønner veien ut... Den ligger jo med hodet ned da, festet og klar, men komme ut, neida, det venter vi med. Noe sier meg at denne kommer til å gjøre meg gal i løpet av oppveksten (skal bare mamma....)

Og på toppen av det hele fikk den andre mammaen i bhg med termin 12 dager etter meg, baby i går! Snakk om urettferdig! Men, da slipper vi i alle fall å planlegge bursdager sammen da (2 i samme klasse med bursdag samme dag er ikke alltid like kult).

Ha en fin dag da dere, håper jeg slipper å vente særlig lengre nå...

Fortsetter under...

Huff da Singelmamma,

du må ha det slitsomt.

Men som du sier - frustrerte fruer i kveld er heller ikke til å forakte.

Jeg har møte i kveld og håper jeg rekker tidsnok hjem.

Nå kan du likevel ordner bursdag til din datter, når først ikke babyen kom på min bursdag (din termin)

Jeg trodde jo du var i gang, siden det ble stille fra deg.

Barna kommer, når de er ferdige sier min jordmorsvenninne. - Babyen har nok lyst å være fullkommen.

Godt å lese ellers at man også går over tiden. 4 av de andre jeg har møtt personlig -inkludert Matja - har født før terminen - og det synes jeg er litt skummelt for min egen del.

Jeg er ikke på plass - og ikke helt klar ennå.

I dag har jeg time på sykehuset - UL - er litt spent...

Heisann!

Huff, d må være slitsomt å gå så langt overtiden når man virkeli e lei...

Kjenne sjøl at eg bynne å bli lei, og eg har enda 17daga igjen tell termin, men eg vill jo egentli gå på overtid pga leiligheita som eg skal flytte inn i;)

Katti e d at sykehuset bruke å sette i gang fødseln vesst man går overtid?

eg trudde d va 14daga, men ser jo her at d ikkje e tilfelle;)

Kos deg me frustrerte fruer i kveld, og kjøp deg masse is:):)

Annonse

Annonse

Det håper jeg også! I morgen fyller jenta mi år, og jeg har IKKE født enda, og ikke noe skjer.... Problemet er at jeg og UL er meget uenige ang termin (15 dager), men min termin er regnet ut fra siste mulige lagedato... Og det får ikke legene stappet inn i hodet! Termin som UL har satt er umulig, for det første finnes det da ingen farskandidat (hadde ikke sex da) og for det andre slår ikke en graviditetstest positivt ut dagen etter påstått befruktning (som regel går det to uker). Jeg har også vært på to UL for å "beregne" termin, som jo er sikker fra før, og de to UL var også svært uenige med hverandre, synd ikke den første ble stående, for da hadde jeg nok blitt satt i gang om en dag el to... Så jeg er mildt sagt meget frustrert nå, jeg har fått rare forklaringer på hvorfor UL-termin er blitt som den ble, noe jordmor jeg traff på mandag bare fnyste av og sa at da har noen ikke gjort leksa si, for de forklaringene var ikke mulige. Og UL er ikke noen fasit. Ho og min egen lege er de to eneste som har hørt på meg, alle andre sier at vi går ut fra UL-termin... Det hører også med til historien at UL har vært veldig uenig med de to første også, og begge de er kommet lenge før det legene har påstått.. Så nå begynner jeg å bli regelrett nervøs!

Ingen baby enda, og riene drar ikke, de stikker skikkelig! Skikkelig rare, dette er ikke slik som før. Nå skal jeg dra ungene ut av senga, sende de i bhg/skole, og ringe føden. Dette går ikke lengre!

Og jeg har passert UL termin også nå, er 17 dager over min egen termin i dag, og 15 dager over min lege sin. UL stoler jeg som sagt ikke på da den har vist "feil" på to tidligere barn også (jeg er ikke helt sikker på ho første, som kom leeenge før ULtermin, men nr to var også bombesikkert når ho ble laget, jeg har tross alt ikke gleden av å ha sex så ofte), samt at den påstår jeg hadde sex i stedet for å ta pos graviditetstest... :-/ Og jeg tror nok at jeg vet forskjellen på de to tingene der.

Så beklager, babyen beæret ingen i natt heller. Kanskje åpningen har grodd igjen og at det er derfor det stikker? ;-)

Nei, ha en fin dag jenter. I dag skal babyen min ut, enten den og legene vil eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...