Gå til innhold

Til dere som er prøvere eller allerede er eller har vært gravide:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere påvist Pcos?

Og når bestemte dere dere for å bli prøvere?

Jeg fikk påvist Pcos i januar i år, og sliter med tankene om at jeg kanskje aldri får oppleve det å bli gravid, eller verre..å ikke få oppleve å bli mamma...

Samboeren min vil ikke prøve enda, selv om jeg har fortalt at det kan ta flere år..men han er redd for at vi er heldige og at det skjer med en gang.. huff.. er så babysjuk, at jeg klarer ikke tenke på annet!

Jeg er 25, han 27 og vi har vært sammen i 4 år.

Blir vel litt ekstra "deprimert" av å være her inne så ofte oxo...men.. det er oxo til veldig stor hjelp å lese om andre i samme situasjon. Vite at jeg ikke er aleine om å føle det slik som jeg gjør..

Og det hjelper selvfølgelig å se alle her inne på pcos-forumet som blir gravide! :-)

Gratulerer til alle dere som har fått det til!!!!

Og lykke til til dere som prøver!!! (håper jeg følger på om ikke så alt for lenge)

Klem

Skrevet

Heisann!

Jeg fikk påvist pcos for mange år siden. Begynte prøvingen i fjor vår, og nå er jeg 14 uker på vei! Ble gravid etter ca. 10 mnd. prøving, og det måtte to pergokurer til. Så det er slett ikke umulig. Når du vet allerede nå at du har pcos kan du få kjappere hjelp også når dere bestemmer dere for å starte prøvingen.

Lykke til:))

Skrevet

Jeg oppdaget PCO ved en tilfeldighet (var hos gynekologen for noe annet..), men hadde manglende mens i lange perioder, men tenkte ikke noe særlig over det. Begynnte å prøve umiddelbart etterpå, ble satt på Pergo med en gang og ble gravid på første forsøk.

Etter graviditeten er jeg blitt mye bedre - får eggløsning av meg selv, men har litt lange sykluser. Ble derfor satt på Pergo igjen og ble gravid på 8. forsøk (4. med pergo)!

Lykke til!

Skrevet

Hei på deg.

Jeg fikk påvist pco da jeg var 25-26 år. Jeg ble også plutselig veldig babysjuk, men det var mest pga det faktum at det kanskje ikke ville gå helt av seg selv.. Alle gynekologer jeg har snakket med har sagt (uten at jeg har spurt) at jeg ikke skulle tenke så mye på det.(veldig lett liksom...) De aller fleste som ønsker å få barn klarer det med hjelp. Noen klarer det uten hjelp! ...Jeg håper inderlig at jeg skal klare det uten medisiner, men med hjelp fra alternativ medisin. Jeg sluttet med prevensjon for 1,5 år siden.. Jeg er nå 30.. Klart vi skal bli gravide,dere!! :-) Men det er jo en fordel at samboeren din også vil,da...Bare vent..han kommer etter etterhvert. :-) Lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Vi bestemmte oss for å begynne å prøve i begynnelsen av mars for 2 år siden. Jeg visste at det var noe tull med hormonene mine, men visste ikke mer enn det. Jeg fikk mensen veldig sjelden etter jeg slutta på p-pillen, og gikk til doktoren på sommeren. Hun sendte meg videre til gynekolog, som diagnoserte meg med pcos. Jeg fikk først Metformin, og gikk på det i 3 mnd. Disse hjalp meg ikke, så jeg fikk pergo i tillegg. Gikk på fire kurer. Hvis ingen av disse kurene lyktes, skulle vi sendes videre til Haugesund. (Slapp unna lap da jeg hadde el.) Men! Det klaffet på den fjerde og siste kuren ::))

Nå sitter jeg med mirakel-jenta mi på fanget. Født i mars, 2 år etter vi begynte å prøve ;)

Ingenting er umulig!

-Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk påvist pco høsten 2006, ble aktive prøvere i januar i år, og nå er jeg gravid i 7.uke.Fikk hjelp av gynekologen for å få eggløsning. Tok dobbel dose pergotime 2 mnd tror jeg, og da satt den jammen der!

Håper spiren klamrer seg fast.

Lykke til !!

Skrevet

Jeg fikk påvist PCOS i juni i fjor. Da hadde vi akkurat startet prøvingen. I september skulle jeg tilbake til gynekologen for å snakke om evt. tiltak for å bli gravid. Det ble unødvendig siden gyn. fant en liten spire ved UL. :) Nå ligger hun på ammeputa i fanget mitt og spiser. :)

Jeg snakka med Ezter Vanky ikke lenge etter at jeg var hos gyn. Hun mente jeg kunne takke en livsstil med et sunt kosthold og mye trening for at jeg ble gravid på egen hånd. (Bare en liten oppmuntring til å trene - ingen nedlatende formaning)

Skrevet

Hei, thebasile!

Det gjør meg veldig godt å høre at du er i samme situasjon som meg. Jeg fikk påvist pcos sommeren 2002, tenkte ikke så mye over det før jeg traff han jeg ønsker meg barn med 3 år etter. Mange venninner av meg har fått barn, og jeg har etterhvert blitt ganske verpesjuk jeg også. Dessverre vil ikke min samboer heller prøve enda, da han ikke føler seg moden for det nå, i tilfelle vi skulle lykkes uten hjelp (i motsetning til meg, hvor det passer perfekt både ifht jobbsituasjon og alder). Han er 29, jeg er 28 og vi har vært sammen 2 1/2 år.

Nå har ei veldig god venninne og jobbkollega av meg akkurat blitt gravid, vi omgås mye, og dette er helt klart stort for henne. Men jeg klarer dessverre ikke å være så lykkelig på hennes vegne. Er bare misunnelig og lei meg fordi jeg vet at det blir trøblete for meg å få barn helt spontant og uten planlegging (hvis det i det hele tatt går...), og i tillegg for at min samboer dessverre ikke ønsker dette enda.

Jeg kjenner jeg blir helt tullerusk av å tenke så mye på når det kunne passe å forsøke (å PLANLEGGE å bli gravid er ikke noe jeg ønsker...) ifht jobb og i tillegg måtte "takle" min venninnes graviditet. Får jo en dårlig følelse overfor henne...

Dessuten er jeg lege selv, så jeg vet jo endel om dette. Er normalvektig, og har vært aktiv idrettsutøver siden jeg var 11, så det er ikke det fysiske det står på.

Noen andre som er i liknende kjipe situasjoner?!

Helsing Dr. Heartbeat

Skrevet

Jeg fikk påvist pcos i februar 06,4mnd etter jeg slutta på p-pilla. Hver mnd gikk jeg og venta på mensen(syklusen forandret seg 3 ganger før jeg ble gravid). Etter 7mnd med prøving(etter påvist pcos) fant vi ut at vi ikke orka å tenke på å bli gravide. Det som skjedde kom til å skje. Evt kunne vi jo adoptere.. Og med en gang vi slutta å fokusere på å bli gravide ble jeg gravid(Lindynatt misliker at jeg sier sånt,men det funka for oss selv om det ikke er forskningsbevis på det..)

Så 1år og 1mnd etter jeg slutta på pilla satt spira:) Nå er jeg snart i 3.trimester:):) Bruker metformin og har brukt det siden august i fjor.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk også påvist PCO for noen år siden. Legen dyssa det hele ned, og jeg tenkte ikke stort på det egentlig. Ble litt skremt at gynekologbesøket, for han begynte å snakke om prøverør, og det var så fjernt for oss. Fikk pergo, men begynte ikke på kuren. Følte ikke at det passet helt der og da. Var helt sikker på at jeg måtte ta den for å bli gravid, men så på det som rimelig uproblematisk. Hadde veldig sjelden mens, men da livet ble mer stabilt, med fast jobb, ferdig hus osv...så plutselig kom mensen. Litt ustabilt, men likevel, og vips så var jeg gravid. Det tok en stund før jeg forstod at jeg var gravid, for jeg var jo så sikker på at jeg måtte ta den pergo-kuren. :o) Nå er lillegull 14 mnd og jeg er jammen meg gravid på ny. Denne gangen gikk det under to mnd fra vi sluttet med prevensjon. Helt utrolig! Vi prøvde ikke egentlig å bli gravide en gang. Var ikke klar over at jeg hadde eggløsning. Nå er jeg 12 uker på veg ,og det har ikke helt gått opp for meg.

Så til alle dere som er redde for at PCO kan gi problemer:

Det trenger ikke å være slik! Det kan gå bra! :o)

Må bare legge til at jeg også har litt tro på det en annen sa her, om å ikke stresse. Vi har bare tatt det som det kommer, og det har jo gått utrolig bra. :o)

LYKKE TIL!

(Jeg har ikke PCOS da...vet ikke helt forskjellen men..)

Skrevet

Det er så godt å høre at det kan gå bra, og at det gjør det så ofte!

Vi har ikke hatt så flaks, dessverre..

Slutta på p-pillen for 28 måneder siden, fikk påvist pcos for snart to år siden, venter nå på icsi. Har prøvd ganske mye rart underveis, men uten resultat.

Det har vist seg at jeg har en skillevegg i livmoren som jeg snart skal operere vekk, samt at mannen min har nedsatt spermkvalitet. Vi håper derfor at fertilitetssenteret i Haugesund kan hjelpe oss å få den etterlengtede babyen vår!....

Skrevet

Fikk påvist pcos i april 2005. Prøvde aldri... Men ble gravid ca 2-3 uker etter jeg sluttet på p-pillen.. hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid, men ble altså det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...