Gå til innhold

Hårtap


linenr2

Anbefalte innlegg

er det når man er gravid eller etter fødsel man mister mer hår enn vanlig? Synes jeg har lest begge deler, noen som kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne mista masse hår og blei skikkelig takras på hodet da hun ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man mister litt hår hver dag...Det som skjer, i følge min frisør, er at mens man er gravid så holder kroppen hardt på alle ressurser (mange føler at de får finere hår mens de er gravide), men ca. 3 månder etter fødsel har kroppen blitt normal igjen og da mister du det håret du SKULLE ha mistet mens du gikk gravid. Det kan derfor bli mye på en gang, men det er helt normalt. Selv hadde jeg skikkelig "ammehår" fra vesla var 3 mnd. til 5 mnd., men så en dag var alt normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på kroppen din trur eg.Som anonym seier er det mest vanli etter fødsel. Men hormonene påvirker håret og noen kan nok kansje miste litt mer selv om dei er gravide. Personli mista eg vanvitti med hår da eg slutta på p pillen(helt grusomt,gråt i dusjen) Men no er det fint igjenn. Husk at det er normalt å miste ca 100 hår pr døgn.Men noen samler opp å mister kjempe masse på Vår/haust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...