Gå til innhold

SA,hvordan forhindre\forebygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet 2 ganger før, redd det kan skje igjen, er i 5 uke nå:) men frykten sitter der! kan noen gi noen tips til å forebygge dette, noe jeg kan spør legen min om, som hun kan gi meg, som øker sjansen for at det skal gå bedre denne gang?

*nervøs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ingenting du kan forebygge desverre, sa kommer av kromosonfeil eller annet "naturlig" feil på embyoet:/

Skrevet

Dere kan begge forebygge i forkant av befruktningen med sunt kosthold, stumpe røyken, styre unna alkohol osv. Men når egget først er befruktet er det ikke så mye mer du kan gjøre. Og kromosomfeil osv. kan man ikke forebygge mot (bortsett fra å droppe å få barn etter fylte 40).

Skrevet

Bortsett fra å droppe å få barn etter fylte 40? Er DET forebyggende?

Skrevet

det man kan gjøre er å ta folat og spise sunt, trene regelmessig..

Mistet 2 ganger selv, og gravid igjen nå, kuttet all kaffe og lever ellers som normalt og får bare håpe på det beste :)

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, men tror dessverre ikke det er noe vi kan gjøre. Jeg passer på å spise sunt (få tilstrekkelig vitaminer), hviler så ofte jeg kan, prøver å unngå stress og overanstrengelse, reduserer mitt te-forbruk og ellers lever jeg normalt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...