Gå til innhold

flere som har startet med grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har begynt med ett par skjeer grøtpulver (begynte med én skje) i en flaske med mm på kveldene, og det seg ut som om det går bra foreløpig. Vi prøvde først å gi vellingen med skje, men da ble det bare spyttet ut igjen... Gikk bedre med flaske, men måtte da bruke en tut med flere hull enn det hun pleier å få.

Jeg har. Jeg har gitt grøt i tre uker (velling i drøyt to uker, grøt i snart en), og prøvde i dag med litt most potet.

(Oppskrift: Mos en potet sammen med 40 ml mm og 1 liten ts soyaolje. Pass på at det blir skikkelig most=ingen klumper))

Hun syns nok det var litt rart, men det funket godt. Jeg har lagd opp en stor posjon og fryst ned i små posjoner nå. Kjekt det. Hun sover mye bedre, og har endelig begyndt å legge på seg.

så flott da:)

victoria nekter flaska så jeg prøver med tutkopp. hun skjønner ikke poenget helt enda, men det blir mindre søl med den enn med skje:) i dag begynnte hun å stooorflire! hehe:P hun spiser vel mer etterhvert, må vel venne seg på smaken og sånn først:) selv om den ikke smaker stort..

ellie: når man lager mos selv, er det bare å mose ting sammen og fryse ned? frukt også? eller må den kanskje brukes med en gang?

Her har vi spist grøt i 4 uker allerede, velling i starten, men nå går det i middags glass, fruktmos og grøt... Han gaper å spiser, å er såå mye blidere... Sover nesten hele natta også... starta med grøt da han var litt over 3 mnd. For han ble aldri ordentlig mett av bare flaske, så hs ba meg prøve. Og alt går mye bedre!! Morro, men fy som det blir søl av det.. hehe

Ja du bare moser det. En STOR kokt potet (eller to små) moses med stavmikser eller kjøkkenmaskin el.l. sammen med 40 ml mm og litt olje. Du kan også bruke gulerøtter i samme forhold som med potet. Ikke både potet og gullerøtter samtidig nei (de skal venne seg på en ting i gangen).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...