Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Junior på 6.5 mnd får nå ikke pupp om natten lengre. Han får siste måltid før han legger seg ca. klokka 1900 og frokost en eller annen gang mellom 05 og 06. Jeg er så redd for å få lav melkeproduksjon pga. at det da går så lang tid mellom ammingene (har ikke akkurat overflod med melk fra før heller), burde jeg pumpe meg om kvelden før jeg legger meg?
snull Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Du produserer melk etter etterspørsel. Mengden melk vil minke på natten, men det er jo bare flott, for da slipper du sprengte pupper. Ellers vil du ha nok til de andre måltidene hans...du får ikke mindre melk på dagtid, fordi du ikke nattammer lengre. Men samtidig så er nattamming bra hvis man vil øke produksjonen. Det er MANGE som ammer leeeenge, selv om de ikke ammer på natten ! har litt dårlig tid, så det ble ett raskt svar..;-) håpe du ble klokere!?
Liti Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei, Svaret på dette tror jeg du har selv etterhvert. Du vil fort merke om produskjaonen går ned og ammingen på dagtid endrer seg i form av lengde, babyens drag og ro/ uro. Jeg måtte med mitt første barn opp å pumpe hver natt for å holde produksjonen ved like. Det gikk greit det, kjøpte to pumper og brukte etterhvert kanskje 10 min. fra klokka ringte til jeg la meg igjen. Fordelen var at jeg alltid hadde mm i fryseren. Nå ammer jeg barn nr. 2 og situasjonen er merkelig nok en helst annen, hun har helt siden fødsel nesten ikke spist på natta og produksjoen er allikevel jevn og god. Drikker ammete, merker veldig godt hvis jeg forsøker å slutte med den at produksjonen svekkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå