Gå til innhold

Hvor tidlig planlegger dere å fortelle familie/venner/jobb om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg tror nok vi kommer til å fortelle nærmeste familie og venner med en gang, hva er vel vitsen med å vente? Går det galt så går det galt og da er det jo greit at noen er klar over situasjonen. Lykke til :)

vi drar på ferie 3 dager etter blodprøven skal taes,blir

da borte i 18 dager.

kommer til å fortelle da når vi kommer hjem.

vil være ca 7 uker på vei *drømme,drømme*

Kommer nok til å fortelle det ganske raskt:-)

Fortalte det til mine foreldre med en gang forrige gang, en del venner etter noen uker og jobben da jeg var rundt 11 uker. Syns også det virker greit at andre er klar over situasjonen hvis jeg skulle oppleve en sa. Hadde absolutt ingen symptomer de første mnd sist gang da, så det kan jo hende nyheten er ute enda raskere neste gang hvis jeg blir veldig kvalm eller noe:-)

Annonse

Forteller det nokk til ungene rundt uke 14, så føler familie og venner på;0)

Men har tidligere ventet til uke 16 +, men skal på ferie sammen med søsteren min i sommer, og da blir det sikkert noen "hvorforiallverdendrikkerikkedurødvin"-spørsmål:p

Tror nok ikke jeg kan klare å gå med en slik hemmelighet i lengre tider. Men mannen og moren min vil være de første som får vite det. Og mest sannsynlig en eller to venninner. Så får resten følge på etter hvert :)

Jobben vil jeg nok ikke sagt noe til før uke 12 om jeg ikke blir veldig dårlig da :P

Det er vel anbefalt å vente til over 12 uke, men når man har prøvd i 4 år så tror jeg det blir vanskelig. Kjenner jeg meg selv rett så vil jeg være helt sprekkeferdig etter å si det. kanskje ikke på ikm dagen,menkanskje etter å ha dratt til legen å fått det bekreftet... Det ville kun vært til familie og nære venner selvsagt:) Dessuten, om noe skulle gå galt så er jeg sikker på at det ville ha påvirket meg i en sånn grad at de som kjenner meg ville ha visst at noe 'plaget' meg uansett, og da er det bare å være åpen om det.

Uansett så er jo dette rent hypotetisk og hva jeg gjør vet jeg vel ikke før jeg, forhåpentligvis,kommer i situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...