Gå til innhold

Nybegynner - Håper noen kan dele litt erfaring med meg.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal begynne med stimulering på onsdag.

Jeg har ikke hatt noen samtale med lege om IVF enda og er derfor rimelig nysgjerrig på alt sammen. Jeg skal til Nordica i Danmark.

Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta 225 ie Gonal-f.

Er det noen som vet om det er mye, lite eller helt normalt?

Jeg skal til legen onsdag ettermiddag, og får derfor ikke startet med medisinen før det. betyr det at jeg må ta sprøyten på ettermiddagen hver dag?

Hvor mange dager har det gått fra dere begynte med stimulering til egguttak? Er det sånn at de som har lange sykluser til vanlig bruker lengre tid på å utvikle follikelene?

Er det andre ting jeg bør spørre legen om på onsdag?

Blir veldig glad om noen av dere vil ta dere tid til å svare :o)

Fortsetter under...

Hei, skal prøve å svare så godt jeg kan:-)

Jeg vet ikke hvordan dosene på sprøytene bestemmes, men har hørt at det kan være noe med vekt/høyde å gjøre...

Noen har mindre doser enn deg, andre større.

Første forsøket blir nesten som en liten "prøve" når det gjelder dose, da man reagerer ulikt på de.

Man skal ta sprøyten til ca samme tid hver dag, tidspunktet skal ikke sprike med mer enn 1 time. Egentlig veldig greit å ta den ettermiddag/kveld, da det er mulig man må fortsette å stikke etter første UL.

Nå husker jeg ikke helt hvor mange dager jeg har brukt sprøyter, men tror det er vanlig alt fra 9-14 dager. Av og til lengre også dersom eggposene ikke er store/mange nok.

Tror ikke syklusene har noe å si, for alle stiller likt når de er nedregulert!

Du får ha lykke til!!!!

Takk for svar :o)'

Jeg skal ikke gjennom nedregulering, begynner rett på stimulering.

Jeg gruer meg litt til sprøytene. Håper jeg kan få sånn penn. klarer ikke å se for meg å stikke en vanlig sprøyte i magen på meg selv. Uæææææ :o) Men, må man så må man. Jeg er villig til å strekke meg rimelig langt i denne prosessen.

Hvis det er liten utvikling på første UL på dag 6. Er det da vanlig å øke dosen?

Spørre, spørre, spørre :o) Dette er merkelig, jeg har holdt på med inseminasjon i et år nå og føler meg nærmest som ekspert på området, nå er jeg helt blank. Både skummelt og deilig. det er godt å begynne med noe nytt.

Skjønner at du gruer for sprøytene, er ikke rart det...

Men det går myyye bedre enn hva man tror, spissene er tynne.

Og klart, penn er veldig praktisk...

Det er vanlig å øke dosen dersom det er lite aktivitet på første UL, men dersom antallet er bra nok og de bare trenger å bli litt større, fortsetter man på samme dose.

Ja det er mye man lurer på, og da er det så godt å ha steder som dette:-)

Jeg prøver å svare så godt jeg kan, men jammen meg mye man glemmer etterhvert også....!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...