SusyQ Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Har termin i slutten av august og skal kjøpe Bugaboo Chameleon med reisetrekk, vinterhjul og fotpose, men hva mer trenger jeg egentlig til trilleturene? Er førstegangsfødende så har ingen anelse om hva som er "vanlig". Tenkte å kjøpe fiberdyne til vogna, men har hørt jeg ikke trenger pute. Stemmer det?? Og trenger jeg både en vinterpose og en sommerpose i tillegg til dyna? Har tittet litt på Odenwalder posene i lammeskinn, men de er jo litt dyre.. Noen innspill? Blir superglad for alle råd :-)
LegallyBlond Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Du trenger insektsnett og regntrekk. Du trenger ikke pute, det anbefales ikke til barn under 1 år. Jeg har hatt både vinterpose og sommerpose, men sommerposen bare i sportsvogna. Synes tepper og dyner har en lei tendens til å skli av eller krølle seg sammen, spesielt om barnet sitter urolig. Men jeg kjøpte en dyr og skikkelig vinterpose, og en billig sommerpose - synes ikke det var like viktig med toppkvalitet på denne. Odenwälder lammy xl er dyr, men en utrolig god pose. Du får mye for pengene. Den er myk og får lett plass i babybagen, samtidig som den er stor og lang (lenger enn de fleste andre poser) så du kan ha den så lenge barnet sitter i vogn/trille. Og så kann du være sikker på at barnet ditt er god og varm i den posen. Det er også et pluss at du kan ta ut skinnet og bruke det som sitteunderlag. Nå er gutten min snart 2 år, og han trenger ikke lenger pose i vogna om våren/sommeren, iallefall ikke når han ikke skal sove. Er likevel veldig lunt og godt å ha dette skinnet i bunn, det gjør at han holder varmen selv om det er litt kjølig ute. Man kan også legge skinnet inni sommerposen i den perioden hvor det er litt for varmt med dunpose, men fremdeles litt kjølig for sommerposen. Så den er vel verdt pengene. På www.lilleprinsen.no får du den til 1800 kr.
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 insektsnettet følger med vogna, og pute trenger du ikke nei.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Jo, regntrekk følger med. Men når du går over til sportsvognen, så syns jeg det er helt ubrukelig - har kjøpt et sånt universaltrekk istedenfor!
SusyQ Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2007 Hvor får jeg kjøpt universal trekk da? Og hva slags sommertrekk bør jeg kjøpe? Får vesla i august, så bytter vel til sportsvogndelen i slutten av februar. Men får å få det helt klart: Når babyen blir født (august) bruker jeg dyne+sommerpose. Så bruker jeg dyne+vinterpose, også bare vinterpose når hun sitter i sportsvogn, eller....? Kan jeg bruke bare helseteppe over dyna de første par månedene istedetfor å kjøpe sommerpose?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Universal trekk får du kjøpt der de selger barnevogner. Jeg brukte aldri sommerpose, kun dyne fra vår til høst, så vinterpose (dun) fra høst til vår igjen. I sportsdelen har vi kun brukt vinter pose (Lammy).
Tinker_bell Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Forståt ikke hvorfor en trenger sommerpose, syns det holdt lenge med tepper eller til nød en sommer dyne fra ikea/jysk til en billig penge.. men flotte trekk til.....
SusyQ Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2007 OK, så hvis jeg har forstått dere riktig trenger jeg simpelthen en dyne fra vår til høst, så bruker jeg både dune + vinterpose til vinteren / bare vinterpose når vi bytter til sportsdel?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #10 Skrevet 12. mai 2007 Så lenge babyen ligger i bag ville jeg hatt kun dyne + evt. tepper når det blir litt kjøligere fra vår til høst og så vinterpose og tepper om vinteren, evt. en dyne over på de aller kaldeste dagene. Når du går over til sportsvogn ville jeg brukt vinterpose + evt. teppe inni posen om vinteren og sett an behovet for sommerpose eller om det er nok med bare tepper fra vår til høst. Fordelen med pose i forhold til tepper/dyn i sportsvogn er at det er så lett at teppe/dyne sklir av, det er iallefall min erfaring. Kommer sikkert an på både vogntype, barnet og teppet. Uansett så er det bare å prøve seg fram , veldig forskjellig hva som fungerer best for den enkelte familie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå