Gå til innhold

Tips til doktor i Oslo?

*bombobadilla*m*BABY<3+spire

Anbefalte innlegg

Da jeg var hos legen spurte jeg forsiktig om det kanskje var mulig å få blodfortynnende og progesteron hvis jeg skulle være så heldig å få bli gravid igjen, men det virket som om legen aldri hadde hørt om dette?!? Hun kunne ihvertfall ikke helt skjønne hvorfor det skulle hjelpe... Herremalla, det er som det har blitt skrevet her inne før... Det skal jo virkelig ikke være sånn at VI vet mer enn legen???

Så nå vurderer jeg å bestille tid hos en gynekolog/spesialist med litt mer peiling på kvinnelivet... Noen som har noen tips til en lege/gynekolog i Oslo? (også gjerne en som er villig til å gi progesteron og blodfortynnende...)

Fortsetter under...

Er nok et faktum at de fleste allmennepraktikere ikke vet noe særlig om dette.....desverre.... er også gynokologer som heller ikke er oppdatert på behandling av slike som oss - eller ikke er "overbevist" om at slik behandling virker. Det er til å bli gaaaaal av!!!!!!!

Har desverre ikke oversikt over gynokologer i Oslo området, men håper du finner frem til en som kan gi deg den beste behandlingen noen kan få. Det fortjener du=)

Lykke til!

Ja fastleger kan ikke noe om dette...og mange gynekologer har heller ikke peiling da de har mest greie på kvinnesykdommer. Dette med barnløshet og habituell abort er noe for de med peiling på infertilitet og sånn...ville nok helst ha gått privat jeg da...

Lykke til :-)

hei hei.

jeg anbefaler gynekologen på femina klinikken på bryn :) (østensjøveien)

hun har vært utrolig flott med meg, gjennom utredning og det hele :)

hun har jeg fått crinone av (progesteron) og venter bare på å kunne prøve det hvis jeg blir gravid igjen.

hun er iallefall veldig menneskelig, kjempeflott å snakke med, flink til å forklare osv.

tar dg på alvor med andre ord :)

lykke til :)

Annonse

det er bare en gynekolog der ja, men hun er til gjengjeld spesialist, så du trenger rekvisisjon (hvis jeg ikke husker heeeelt feil)

de damene som tar telefonen er veldig stresset til tider. har litt vel mye å gjøre tenker jeg, samtidig som hun ene er høygravid. så hvis det var henne du fikk på tlf, så har jo det sine grunner :)

lykke til hos ullern da :)

• 3 uker senere...

Jeg synes egentlig ikke at det er så rart at pasienter noen ganger vet mer om spesielle emner enn fastlegen gjør. Vi sitter jo og nileser på internett om disse få emnene som interesserer oss så intenst... Tenk hvor mye allmennlegen faktisk må kunne noe om. De skal ikke kunne alt heller, for den saks skyld, bare litt om alt og nok til å henvise til spesialister når problemstillingen er for komplisert.

Forøvrig har jeg vært hos gynekolog Henie Omsjø på Linderud Senter. Han er dyktig, og har visstnok byens beste UL apparat..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...