Gå til innhold

Mai: Første dag på jobb


tomat15

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg å jobb. Har fått ny jobb, og tiden gikk veldig fort. Savnet nesten ikke mikro, men ringte en gang hjem. Alt var veldig fint til jeg skulle kjøre hjem. Tok en evighet. Var ikke hjemme før fem. Da hadde jeg bare 2 timer med mikro før legge tid. Brukte tiden bra, men det er rart å ikke være sammen han hele dagen.

Tror mikro hadde hatt det veldig bra. Led ingen nød. Han var først med pappaen sin til han skulle på jobb kl 13, da var han hos tante.

Imorgen skal han være hos en onkel, så hos en tante. Er litt slitsomt å ikke ha noen som tar han fast hver dag. Redd for at det skal bli mye stress for den lille. Vi har barnehageplass fra 1 august og dagmamma fra 11 juni..

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Er bare så rart å se så lite til mikro. Han er livet mitt, og jeg synes det er litt trist å få så lite tid med han på ukedagene...

Noen andre som har tanker rundt dette temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var veldig emosjonell de første dagene jeg jobbet. Hadde skikkelig klump i halsen da jeg dro på jobb. Men det går bedre nå :-) Synes det er rart å ikke være sammen med han hele dagen, men samtidig må jeg si at det er godt å jobbe også. Har hatt et fantastisk fint år hjemme. Blir nok tøffere til høsten når han skal begynne i barnehage. Det ideelle hadde vært å jobbe deltid, f.eks. 60-70 % stilling og hatt en god del tid sammen med ungen på dagtid. Men så var det denne økonomien da... Jobber dere fulltid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Velkommen etter :o) Jeg fikk min den 3 mai i fjor og har jobbet siden september i fjor.

 

Jeg tror lósrivelsen er vanskeligst for deg - pleier á vaere slik oxo da. Du kan stole pá at Mikro har det bra og trygt. Sá lenge han er sammen med noen som gir ham varme, omsorg, kjaerlighet, tróst og stimulerer han sá har han det bra, selv om han ikke ser deg sá lenge hver dag som fór.

 

Jeg har hatt rundt en 3 timer hver dag (unntatt helger) med min lille siden han var 3,5-4 mnd., og gutten er harmonisk og rolig. Pá dagtid er han sammen med pappa´n sin og storebror (2 ár), og har det bra. Men det er jo morsomt á komme inn gjennom dóra pá kvelden og at han (og storebror oxo) kommer stormende til meg for á bli lóftet opp og fá klemmer da :o)

 

Du kan ta det helt med ro - mikro har det bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...