Gå til innhold

November: Dere som gir mm og grøt


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Ca hvor ofte får babyene deres mm i løpet av dagen - og ca når på dagen spiser de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ammer nesten hele døgnet. 1-2 timer mellom hver gang. og grøt rundt klokka 18. men han klarer ikke en hel posjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye, ja....Selma spiser jo 5 ganger om natta hun da!!!! PÅ dagen får hun rundt 9, grøt kl 12, mm kl 16, grøt 18 også mm x 5 om natta......Har kanskje snudd litt på den, hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal gi gutten et måltid grøt på formiddagen... Eller fra vi står opp, kan det gå lenge til neste måltid. Han pupper også mye på natta. På hans 12 timers natt, spiser han 5 ganger. Ligger å pupper og sover om hverandre fra tidlig morgenen. Slitsomt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi begynt med enda et grøt måltid, så nå er det sånn ca:

9: mm

12: mm og grøt

15: mm

17.30- 18: mm og grøt

6: mm ( noen ganger 3 også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttebeibis. Dette hørtes jo helt hærlig ut i mine ører. Tror min spiser lite og ofte, at det er derfor det blir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er ca sånn:

 

06:30 - han våkner, ammer i sengen

09-10: amme + grøt

12-13: amme

15-16: amme

18:00 - grøt

ammer før han legger seg rundt kl 19 + en gang i løpet av natten

 

Lager hirsegrøt med mm og litt fruktpure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellom 05 og 07 :pupp

ca 08 : pupp

ca 11.30-12.00:risgrøt+ sviskepure+ pupp

ca 15-16: pupp

ca 19-18.30: maisgrøt + fruktpure

ca 20-21: pupp

 

spiser ikke mellom 21 og 05, men sover kjempe urolig! Så den som tror at man sover masse når banet ikke spiser om natten tar feil i våres tilfelle..

 

Om du må opp og mate 5 ganger om natten vil jeg tro at barnet trenger mer mat om dagen. Etter at vi begynte med lunsj også har hun sovnet tidligere og klarer seg lengre uten mat om natten. Våkner hun på natten nå er det ikke fordi hun er sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca tider det her da

kl 7.30 pupp

kl 11 pupp og frukt

kl 15 pupp og middag

kl 18 grøt

kl 19 pupp

legger seg senest 19.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt nå når det er sånn. Og han spiser nok mye ja, for i helgen gav pappaen han flaske og da drakk han 200 til hvert måltid! Pluss fulle porsjoner med grøt.. Hylskriker når bollen er tom. Håper din venner seg til å spise litt mer til hvert måltid da! =) Vi hadde ei ukes tid her, da jeg trodde tennene kom, da spiste han 3-4 ganger om natten, jeg var helt utslitt jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttebeibis

Ja det er slitsomt. Vet ikke hvorfor han er sånn her, men tror mye er en uvane og. Han roer seg ikke igjen på natta. Før fikk han mat, og sovna med en gang. I natt var han våken en time. Er jo greit å amme en gang eller to når han sovner med en gang... Skal prøve å gi formiddagsgrøt i dag, se hva som skjer. En liten posjon bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...