Gå til innhold

November: Koker dere drikkevannet


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lurer på om jeg og skal gjøre det. glemmer bestandig å koke det før like før grøt-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HS sa til meg at så sant du har kommunalt vann, kan du gi rett fra springen helt fra de er nyfødte. På sykehuset gjorde de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør ikke det.. Men jeg har ikke gitt han så mye vann enda.. Han liker det ikke noe særlig.. Han er veldig kresen..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HS sa til meg at vannet skal kokes frem til 6 mnd! En god del bakterier i vannet fra springen (selv om det er kommunalt), som ikke er bra når de er helt små. Men de er jo 5-6 mnd, så nå går det nok veldig greit :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koker det ikke.. sluttet med det rundt 5 mnd. Hs spurte mg om Jenny lå på gulvet nå, og om hun puttet ting i munnen. Og siden ejg svarte ja på det, så sa hun at vi ikke behøvde å koke vannet. De pleier å si som en regel at man kan slutte ved 6 mnd, men om ungen krabber rundt på gulvet og smaker på alt mulig så tåler de nok det. jenny ser ut til å tåle det fint:) Koke flasker og sånt har vi bare gjort når ting har vært nytt og en gang i mellom.. Enda ikke vært syk.."bank i bordet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikkevannet, men vannet til grøten.. Varmt vann skal alltid kokes først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldri ta varmtvann fra springen, nei. Men kan ta kaldt vann og varme i micro'n ;) Det gjorde vi til storesøs. Foreløpig koker jeg vann og blander det med kaldtvann. Jeg skyller nemlig flasketutene og flaskene i kokende vann enda, fordi jeg vasker det i oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten; drikkevann har vi prøvd å gi rett fra springen, men det er ikke interessant tydeligvis. Nekter fortsatt å drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann er ingen slager her heller.. prøver å i henne tilbudet hver dag og\fte flere ganger om dagen, men hun bare tar et par slurker også vil hun ikke mer, bare tygger på flaska, godt med kaldt mot gommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...