Gå til innhold

Etternavn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på en liten ting...

Skal alle dere ha deres eget etternavn på ungen, eller skal dere ha farens?

Eller begges?

Isåfall hvem sitt etternavn skal være først og sist...er litt usikker på dette her jeg, om det å finne navn ikke skal være vanskelig nok;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tradisjonen tro, skal man bruke begge etternavnene så er det som regel ditt først og farens etternavn sist.

Skrevet

Tradisjonen tro? Dette med etternavn syns jeg man bør velge selv, og tenke på hvilket forhold man har til barnefaren. I mitt tilfelle skal faren få velge og hvis han vil så får hun hans etternavn også. Hvis ikke han bryr seg så blir det bare mitt.

Skrevet

hær blir det begges etternavn men mitt sist, han har ingen rett på å ha ettnavnet sitt på ungen engang så jeg føler jeg er ganske så grei mot han som såvidt bryr seg om lucas og jeg føler ungen er mest min slekt sin siden vi ikke er sammen så mitt navn blir slekstnavn...

Skrevet

HI her..

Føler at siden vi har hatt såpass god kontakt, vært enig om det meste og har faktisk ikke hatt noen krangling hittil at jeg vil at babiesen skal ha hans etternavn også..

Men nå er det jo det om hvem sitt som skal være først og sist..?

Skrevet

Han fikk tilbud om ha få ha etternavnet sitt med, men at mitt skulle være sist.

D syns han ikke var bra nok, så da blir hannes etternavn ikke med i d hele tatt.

Skrevet

De er vell ikke lov til å ha to etternavn, så det som er sist blir etternavnet, mens det andre blir mellomnavn.. Hos oss blir mitt navn sist, slik at det blir registrert som etternavn. Hans blir jo også et etternavn forsåvidt, men registrert som mellomnavn..

Skrevet

noen dager stikker det en satan i meg som sier at han ikke har fortjent at lucas skal få ha etternavnet hans.. men så føler jeg meg smålig når jeg tenker sånn.. men planen er begges etternavn.. vi får se hva som skjer når lucas er født.. stiller han ikke opp da så får selvfølgelig ikke lucas etternavnet til faren...

Skrevet

For meg er det ikke så viktig fra hvem etternavnet kommer fra. Jeg vil at navnet skal være vakkert og klinge bra i ørene. Ettersom jeg har falt pladask for et navn som er noe spesielt og ikke nordisk i det hele tatt- vil jeg ikke ha faren sitt etternavn på barnet; da vil navnet høres helt innvandrer ut og dessuten "rimer" fornavnet og etternavnet... Og det blir for meg altfor dumt! Det høres rett og slett ut som Donald Duck eller Klara Klok.

Derfor blir det mine etternavn alene.

Skrevet

Mine tre barn (snart!) har hver sin pappa, men alle bor hos meg. Jeg føler det ar naturlig for meg å gi dem mitt etternavn til slutt, siden det er DENNE familien de tilhører. Derfor har mine barn først navn (2stk etter familietradisjon) - fars etternavn - mors etternavn. Tilsammen 4 navn pr barn. Langt, men til daglig brukes bare første og siste navn. Og så gjør det det litt enklere på dørskilt og postkasse ;-)

Familien XXXXXX

Mamma

Ole

Dole

Doffen

(Hunden - ikke på postkassa... ;-))

Skrevet

oi..*singelmamma på ovetid*. du var veldig på overtid oxo du ser jeg:) to uker over i dag. nå må du se å komme deg på sykehuset:) hihi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...