Gå til innhold

Noen av dere som har blitt gravid i det dere trodde var en sikker periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alså mange dager før EL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, to ganger : %

ene gangen var en-to dager etter mensen, andre gang var to dager før mensen......

Så det finnes mao ingen sikre perioder!

Skrevet

Unnskyld meg, men 2 dager før mensen er faktisk ikke mulig... Fikk du mensen da? Isåfall ble du gravid senere, fikk du den ikke, så ble du nok gravid litt før;-)

Skrevet

To dager før forventet menstruasjon går jo an, dersom eggløsningen av en eller annen grunn er veldig forsinket.. Så vil man jo når man er på ul få regnet ut sånn cirka hvor gammelt fosteret er, og da kan man jo finne ut at man faktisk ble gravid da man trodde man skulle fått mensen..Så jeg tror det går an ja..

Selv har jeg blitt gravid i det jeg trodde var en sikker periode, to ganger faktisk (at man ikke lærer :-) ) Men selv om det ikke var planlagt, så var jo barna like ønsket likevel. Jeg har tatt eggløsningstest i forbindelse med et tredje svangerskap, og oppdaget at jeg hadde eggløsning før enn jeg trodde. Så der var forklaringa:-) Vil ikke anbefale sikre perioder nei, hvis man ikke vil bli gravid.

Skrevet

Jeg også..

Og anonym.. jo det er faktisk mulig.

gyn lege forklarte dette med at noen ganger kan man ha flere eggløsninger på en mnd. Og tydeligvis hadde jeg en rett før "mens".

Det som er uklart er da om det var en mens eller en annen slags blødning.

Babyen kloret seg ihvertfall fast.

Skrevet

jeg ble gravid lenge etter eggeløsning.. ifølge jordmor har eggene mine ligget i dvale også har det blitt utløst en eggeløsning akkurat da jeg hadde sex og dremed ble jeg gravid etter tre år uten prevensjon:)

Skrevet

Jeg vet at man i sjeldne tilfeller kan ha eggløsning flere ganger på en måned. Men mensen styres ut ifra når du hadde eggløsning, ikke utifra når du hadde forrige mens. Altså kan du ikke få mens et par dager etter eggløsning.

Forsinket mens betyr m.a.o at du har hatt forsinket eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...