Soleie m/3 gull :) Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 når du fikk mistanke om MA hva gjorde du da???? hadde du noe som kunne tyde på at du hadde hatt det( blødning ol)? eller var det bare at symptomene forsvant? jeg er 9+2 nå, og har plutselig mistet alle symptomer.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Hei:-) Vet denne ikke er ment til meg, men måtte bare svare likevel:-) Når jeg var gravid sist, var jeg ekstremt dårlig, kvalm hele døgnet og alle symptomer en kunne ha..men da jeg var på dagen 10 uker på vei forsvant alle symptomer og jeg var helt symptomfri frem til bekkenet begynte å tulle seg litt noen uker senere:-) Ville bare si det slik at du vet at det trenger ikke være negativt, men du bør jo sjekke opp i det. Lykke til og håper alt er i orden:-)
Serial mom Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Du,vet du,jeg følte på en måte på meg at det var noe galt,siden den voldsomme kvalmen bare forsvant,og puppene ble litt mindre igjen. Ikke drømte jeg noe lengre(har alltid vill feberdrømmer som gravid) Var vel ca 8-9 uker da jeg begynte å bekymre meg litt,og da jeg begynte å blø litt friskt blod,10+1,så skjønte jeg at det ikke var noe positivt tegn.... Fikk haste time hos gyn. dagen etter,og da hadde det vært dødt lenge(tar alltid litt tid for kroppen å oppfatte det ved MA) Fikk time til utskrapning dagen etterpå,men samme kveld/natt kom alt ut av seg selv(ikke vanlig ved MA,men var gald til for å slippe utskrapninga...) Det er vanskelig å forklare helt,men det er som man bare kjenner det på seg at noe ikke stemmer... Det er imidlertidig helt normalt at noen,eller flere,av symptomene avtar,ikke alle har masse symptomer hele tiden,så det trenger ikke være noe galt! Men hadde jeg vært deg,så hadde jeg bedt om å få en time til UL for å sjekke det,man blir tullete og helt ødelagt av å gå rundt å bekymre seg. Bedre å få vite det,og evt. ta sorgen da,eller bli positivt overrasket over at man ser liv på skjermen! :-) Hvilke symptomer har du hatt frem til nå da? håper at alt er bra,krysser fingrene for det!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2007 tusen takk for svar begge to:) elli karamelli: jeg har hatt ganske mange symptomer, allerede 2 uker før ikm var brystvortene mine ømme, når jeg begynte på min 6 uke begynte kvalmen å komme. har heldigvis ikke spydd da:) uten om det så har jeg kunnet sove hele døgnet omtrent, og har hatt skikkelig vondt i ryggen. men nå er alt forsvunnet. var på ul for en uke siden pågrunn av en liten blødning, men legen sa at alt var lukket å så fint ut. men at det var litt blod i urinen. men han kunne ikke se hvor det kom fra. mest sannsynlig er jo alt sikkert fint da, men alt det der med ma er jo litt ekkelt. spesielt siden det er mange som ikke merker det, men bare får vite det på ul.
Serial mom Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Det med puppene er litt individuelt,og veldig ulikt fra gang til gang,tror jeg. De to forrige gangene jeg har blitt gravid,så hadde jeg ømme pupper fra ca. 1 uke etter EL,men denne gangen kom de ikke før 2 uker etter jeg testet positivt. På de 2 årene vi har prøvd,så har jeg hatt ømme pupper før IKM nesten hver syklus,uten å være gravid,så det er nok vel så mye andre hormoner som styrer akkurat det. Kvalmen denne gang kom da jeg var 6 uker ca,og har bare blitt verre og verre,jeg kaster opp alt fra 1 til over 20 ganger pr.dag,og er konstant dårlig(sykemeldt nå pga dette) Jeg var også kjempetrøtt frem til uke 10 ca,men det har bedret seg nå,er ikke like galt,men pga kvalmen er jo energien på null! Det er normalt at det gir seg det også,heldigvis:-) Om alt så fint ut på UL,så er det sikkert det fortsatt,men be om en ekstra UL-sjekk om en uke eller noe,bare for sikkerhetsskyld. Kanskje du skulle levert en urinprøve for å sjekke for infeksjoner,at det er det som har ført til at du blødde litt kanskje...? Er like redd for MA jeg også,så skjønner deg godt! Jeg var på UL 8+2,så hjertet og alt,men er jo firtsatt usikker på åssen det har gått ETTER den gang! holder litt pusten til ny UL om et par uker(er da 14 hele uker) Krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille! :-)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2007 jeg reiser til egypt 4 juni, så tenkte å få en ny ul før det iallefall. slik at jeg kan slappe av og kose meg på ferien:) men sattser på at alt står bra til med oss begge + babyene:) lykke til når du skal på ul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå