Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Del Skrevet 7. mai 2007 jeg har 3mnd igjen til termin og skal til samtale på sus den siste denne mnd. lurer på hvor godt forberedt til denne samtalen jeg bør være? i min barndom ble jeg utsatt for overgrep ol og har pga dette svært liten lyst til å føde vaginalt. jeg er hysterisk redd for underlivet! Livredd for gyn undersøkeslser og nekter dem jeg kan å ta på meg. har også noen vanskelige episoder med sykehuset fra før som ikke akkurat gjør saken lettere for meg. saken er at jeg er livredd for å ikke bli trodd og at de evt vil prøve å overtale meg til vaginal fødsel. Jeg er SKRÅSIKKER på at jeg vil ha KS og for meg er det ingen annen utvei nå.men hva om de vil begynne å snakke om disse tingene som har skjedd tiligere i mitt liv? jeg ønsker jo ikke å rippe opp i ting, ønsker ikke å snakke om det som har skjedd tiligere!! har ingen ønsker om å begynne å bearbeide disse traumene! Problemet er at jeg også er redd for at de skal se hvor svak jeg er slik at de vil prøve å overtale meg. Hvordan er det best for meg å gå fram? bør jeg skrive brev? vet lite om hva som isåfall bør stå i det brevet, og heller ikke hvordan jeg bør formulere meg. Er de vanskelige på sus? må jeg gjennom mange samtaler? tror dere jeg er nødt til å legge ut i det vide og brede om meg selv? Hvis jeg er såheldig å få dette igjennom, hvor lang tid vil det da ta? altså, hvor lang tid tok det fra deres første samtale til det ble innvilget KS?? ble snittet tatt lenge før termin?' off, ble litt mye dette her men satser på at noen kan svare meg.. tusen takk for masse gode råd og støtte ellers folkens! mvh håpefull:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
saray Skrevet 7. mai 2007 #2 Del Skrevet 7. mai 2007 hei.føler så med deg når det gjelder dette her.jeg har hatt et hastek.s og en vaginal fødsel og jeg ble også misbrukt som liten.når jeg fødte vaginalt fikk jeg en jordmor som var bare helt forferdelig og rippet opp i mange minner,bla annet at hun fikk meg til å føle meg som en liten hjlpeløs jente igjen.jeg skal snart til samtale for å få planlagt k.s på grunn av dette.legen min sa at de presset ikke noen med traumatiske barndomsminner som dette så hardt som de gjør med de som er redd for smerten o.l. men kansje du burde skrive ned huskeliste så du ikke kommer helt ut av fatning når de spørr deg om ting som gjør deg uvel. med hilsen snart 3barns mamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/#findComment-9218253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #3 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei kjære deg. Jeg tror ikke du har noe å være redd for. Du har gode grunner for å ønske ks, og du er ikke "svak". Kanskje noen skulle være med deg til samtale for litt moralsk støtte? Du kan også ganske enkelt si at du ikke ønsker å gå i detaljer da det ripper opp i gamle sår helt unødvendig, og det er jeg sikker på de har forståelse for. Selv har jeg gode erfaringer derfra. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/#findComment-9247326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 9. mai 2007 #4 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg hadde ks på SUS i november pga. fødselsangst. Har født to barn på vanlig vis og har fått skikkelig angst pga. grusomme fødsler. På min første samtale på SUS pratet jeg med jordmor. Dette var en skikkelig nedtur. Fikk høre alt som kan gå galt under et ks og det hørtes ut som om jeg nesten måtte regne med å både blø ihjel, få blodpropp, få intense luftsmerter, bruke lang tid på å komme meg etc. Fikk beskjed om at jeg neppe ville få innvilget ks. Stod på mitt og jordmor henviste meg videre til lege. Det er lege som tar den endelige avgjørelsen. Var hos lege 3 uker senere og denne samtalen gikk mye bedre. Fikk ks innvilget etter at jeg kort hadde fortalt hvorfor jeg ville ha ks. Dersom du forteller at du har traume pga. tidligere misbruk tror jeg helt sikkert de vil behandle deg fint. Jeg hadde hørt at de kan være litt vanskelige på SUS, og satt også igjen med dette inntrykket etter første samtale med jordmor. Etter å ha pratet med lege fant jeg ut at de ikke er så vanskelige, men at de helst ønsker å slippe å operere et friskt menneske. Barnet mitt ble tatt med ks 7 dager før termin. Dette er vanlig praksis ved SUS. Personalet både på fødeavd., på operasjonsstuen, på overvåkingen og på barsel var bare fantastiske. Du får ha lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/#findComment-9248275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneforkjemper Skrevet 10. mai 2007 #5 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er nok enklere for dere som har født tidligere m / dårlig opplevelse / og evt fått skader av det å få innvilget KS neste gang , enn for førstegangsfødende er mitt inntrykk .Som oftest prøver de allt de kan å overtale deg til naturlig fødtsel første gang og er veldige vanskelige - spesielt hvis du ikke har født før . For da tenker vell legene at en ikke vet hva som er ens eget beste - da man ikke vet hvordan det er å føde og har aldri prøvd det . Da jeg forhørte meg om mulighet for KS pga voldtekt - alltså et psykisk traume - ble jeg NEKTET overallt . Ikke god nok grunn ....jobb aktivt nå - spør deg rundt på flest mulig sykehus . Er alle " tverre og sier nei " - så er det greit å ha en nødløsning .F. eks behandling på privatsykehus - er nesten bare å bestille plass med en gang , så du vet at du er sikkret KS , hvis du er fast bestemt på at du aldri vil føde vaginalt - er jo bare å avbestille dersom du får innvilget hjemme i Norge likevell . Men da er du sikker på å få KS i allefall . Privatsykehus lar pasientene bestemme selv - i motsetning til offentlige gratis sykehus .Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/#findComment-9249434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #6 Del Skrevet 10. mai 2007 Grunnen til at du ble nektet kvinneforkjemper er vell at du ikke har vært gravid?? Er faktisk ikke så vanskelig å få keisersnitt i Norge, selv ikke for førstegangsfødende. Bortkasta å bruke over hundre tusen på å føde i England når vi har et fullgodt tilbud her hjemme som ikke koster et rødt øre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9216079-dere-som-har-f%C3%A5tttatt-ks-p%C3%A5-susog-alle-dere-andre-kan-jeg-sp%C3%B8rre-dere-om-noe/#findComment-9256177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå