Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 jeg ser av en oversikt at en ikke skal drikke mer enn 2 kopper kaffe. i hele svangerskapet frem til uke 37 har jeg vært forholdsvis flink. men nå har jeg fått fullstendig dilla på kaffe. tenker på det hele tiden. mitt spørsmål er: er det skadelig for baby nå helt på slutten å drikke mye kaffe (er i uke 39+1 nå)???
Mirakelungen Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Ja du sier noe:) Jeg har også fått helt dilla på kaffe nå i det siste.... er i uke 34+6
Regnbuemor til 2 Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Prøv å "lure" deg selv litt, å ta noen kopper med koffeinfri kaffe. Da slipper du hele problematikken! Det er ovehode ikke skadelig, og det smaker faktisk veldig godt...
barb81*har født!* Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 jeg drakk ikke kaffe på førsten av sv skapet, fordi det bydde meg imot, men nå derimot(de siste 2-3 ukene) så blir det en del kopper. håper ikke det er farlig, nå som babyen er ferdig utvikla og greier... (er forresten i uke 40.)
jordbærsjokolade Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Jeg kommer akkurat fra Jordmor nå og jeg spurte henne om kaffe, for jeg også skulle gjerne drukket litt mer enn den ene koppen pr dag jeg har drukket frem til nå Hun sa jeg fint kunne drikke 4 kopper pr dag. Hun snakket om en undersøkelse hvor gravide kvinner hadde drukket (sikkert rundt fire kopper pr dag) enten kofeinfri eller vanlig kaffe gjennom sv. skapet og det hadde visst ikke vært noen forskjell! Men det sier min jordmor da, mulig en annen sier noe annet:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 takker - da går jeg å tar meg enda en latte:)
Som Natt & Dag Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Jeg har sluttet å drikke vanlig kaffe, takler ikke smaken etter at jeg ble gravid. Derimot har jeg fått en alvorlig dille på kaffe latte, drikker ikke det hver dag, men om jeg er i byen, eller får røkket her hjemme (har espressomaskin med steamer) blir det lett til at jeg drikker mellom 2 og 4 kopper...
Lisa81 blittmamma! Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Det er enorm forskjell på koffeininnholdet i espresso og svart kaffe. Jeg blir shaky om jeg drikker en kopp svart kaffe, men kan ha flere americano eller latte i løpet av dagen uten å merke noe ubehag. mmmm fikk lyst på kaffe...
Shoosa Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Det som kan være verdt å huske på når det gjelder cafe latte, er at hvis du drikker med helmelk, er det faktisk ganske mye fett i det. Det er tross alt 2 til 3 dl melk i en latte, drikker du to eller tre per dag blir det ganske mye melkefett etterhvert... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=252732 Greit å kutte litt ned, eller bruke lettmelk isteden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå